Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

2010 Mondeo Facelift

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
AvInnlegg
KnutB
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: 2010 Mondeo Facelift   28/1/2010, 22:54

Her er en link til et par bilder på Mondeo med facelift:

http://www.autobild.de/artikel/facelift-ford-mondeo-2010-_1044814.html
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   29/1/2010, 08:03

Ser ut til at frontspoiler og grill er endret, og at det har kommet LED kjørelys, kromlister over sidevinduer og på bakluke, og blinklys i speilene.

Og 2.2 liters dieselmotor forsvinner, og det kommer en 163-hk 2-liter istedet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   29/1/2010, 08:55

Jepp, Ser ut som panseret også er endret litt (?). Sett rykter om at det kommer en ny diesel på ca 200hk som erstatning for 175hk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Campist
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 88
Registration date : 28.12.2008

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   1/2/2010, 19:27

..rett og slett likt med Peugeot som har samme motorene. 163 hesteren er den samme som 140 hesteren, mens 200 hesteren er 2,2 literen.

Da er det bare å begynen å glede seg :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.campist.info
Mondeo Man

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   4/2/2010, 23:01

Ikke all endring er en forbedring. Når utgangspunktet er så perfekt som gjeldende Mondeo blir all endring forverring Crying or Very sad

Interiøret blir sikkert bedre, og motorene virker interessante. Mer interessante blir prisene på de "boostede" utgavene. Question

Etter det jeg har lest om de oppgraderte utgavene av S-Max og Galaxy kommer en ny "power-shift" gearkasse. Det er vel en utgave av "dual clutch", går jeg ut fra, og som VW kaller DSG? Jeg er svært fornøyd med den japanske automaten vi har i dag, men "power-shift" betyr vel null effekttap og sømløse skift etter det jeg forstår.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   5/2/2010, 18:14

Powershift er Ford sin DSG ja.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 139
Registration date : 19.04.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   20/4/2010, 17:34

Bildene fungerer ikke Sad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   21/4/2010, 19:42

Hei,
Dette var en link fra januar i år med bl.a. det bildet du la ut for et par dager siden..........
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   21/4/2010, 22:22

KnutB skrev:
Hei,
Dette var en link fra januar i år med bl.a. det bildet du la ut for et par dager siden..........

Ok Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo rogaland

Antall Innlegg : 1
Registration date : 25.06.2010

PosteTema: mondeo facelift levering   25/6/2010, 13:14

Har bestillet ny mondeo i dag, ca 12 uker leveringstid. vil jeg da få den som blir lansert i august da ?Wink

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=35932
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   25/6/2010, 14:15

Har forhørt meg litt anngående Power shiften.. Har hørt fra flere at det kan bli litt i rykk og napp, spesielt i kryp og køkjøring. Den vanlige automaten er faktisk mer komfortabel sies det. Men fordelen er jo lavere drivstoff forbruk og bedre akslerasjon. Men synes forbruket er helt ok. Min ligger på blandet kjøring i Bergen på ca 0,64-0,65. Langkjøring til 0,57-0,59 Men spennende motorer på vei, også er jo bensin Turbo også endelig komt inn i fords garderobe.

Sist endret av Frankeren den 2/7/2010, 19:02, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   2/7/2010, 18:15

mondeo rogaland skrev:
Har bestillet ny mondeo i dag, ca 12 uker leveringstid. vil jeg da få den som blir lansert i august da ?Wink

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=35932

Tviler.
Selgeren min sa at bilen kommer til å bli dyrere og at den ikke kommer på salg før november - desember.
Ville også ha facelift, men jeg bestemte meg for å ta den gamle.
Fikk bilen i går, stor fornøyd! Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 108
Registration date : 28.05.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   3/7/2010, 01:45

Personleg er eg ikkje imponert over faceliften, og villle gått for den gamle om eg skulle brukt pengar på ny bil no..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

Antall Innlegg : 39
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   4/7/2010, 18:26

Jeg bestilte ny Mondeo den 26. juni og ba spesifikt om å få levert facelift modellen. Det er som er interessant for meg er at den får enda bedre interiør, nytt senterkonsoll og en enda bedre stylingkit for Titanium S modellen (ref. den hvite bilen på pressebildene).

En del nytt utstyr kommer også, spesielt interessant for meg er Ford Premium Sound System med sub. Jeg er av de som ikke gidder å mekke egne anlegg og vil helst ha ting originalt, så dette er optimalt for meg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 108
Registration date : 28.05.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   12/7/2010, 14:08

Møtte ein tyskregistrert Mondeo i Bergen i dag med den nye fronten.

Eg er enno ikkje overbevist.

Korleis endringane er innvendig, veit eg ikkje noko om. Men eg er skuffa over fronten. Eg får feelingen av ein amerikansk bil. Det er sjeldan eit kvalitetsteikn..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   14/7/2010, 21:39

Jeg er heller ikke overbevist om at det nye oppsynet er bedre enn det gamle. Heller tvert om. Særlig den med Tit S frontspoiler så sub-optimal ut. Produksjonen begynner i september, og det blir vel oktober/november før de står i utstillingslokalet.

Jeg har kjørt Passat med DSG, og det var helt ypperlig. Ikke noe rykk og napp selv om den skiftet nesten uopphørlig. Powershift er nok samme greia. Jeg er, som Frankeren her, også topp fornøyd med automaten som står i vår bil.

Kjørte Citroën C5 som leiebil i sommer. Rommelig, velutstyrt, bra kvalitetsfølelse - men noe helt annet på veien enn Mondeo. Den er bare helt utrolig strålende på veien. Sitter som støpt! Men det vet jo alle her?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   15/7/2010, 14:15

Det gjør vi, Mondeo Man! Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mortenk

Antall Innlegg : 18
Registration date : 18.07.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   29/7/2010, 12:29

Telcontar skrev:
Jeg bestilte ny Mondeo den 26. juni og ba spesifikt om å få levert facelift modellen. Det er som er interessant for meg er at den får enda bedre interiør, nytt senterkonsoll og en enda bedre stylingkit for Titanium S modellen (ref. den hvite bilen på pressebildene).

En del nytt utstyr kommer også, spesielt interessant for meg er Ford Premium Sound System med sub. Jeg er av de som ikke gidder å mekke egne anlegg og vil helst ha ting originalt, så dette er optimalt for meg.

heisann - jeg vurdere å bytte min 2004 Mondeo, bla på grunn av at jeg er misfornøyd med stereoen. På Ford sine sider får jeg bare opp sony-anlegg når jeg kikker på utstyrslisten - ikke noe om andre valg på høyttalere osv...
Blir fint å få DAB-igjen -det har jeg virkelig savnet i bilen jeg har nå..
Hvordan er dette Premium sound-anlegget? Skal tro hvorfor jeg ikke finner noe om det på Ford sine sider?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   29/7/2010, 18:14

mortenk,

Premium Sound System blir tilgjengelig sammen med alt annet av nytt utstyr jeg har nevnt når 2011 blir tilgjengelig.

Foreløpig så får man ikke satt opp Mondeo 2011 på nettsidene med det nye utstyret.

Det eneste jeg vet er at det er 8-kanals forsterker på 265w, 17 liters subwoofer (sikkert stort). Det skal være det samme systemet som er tilgjengelig i nye S-Max (det er tilgjengelig som tilvalg i ustyrslisten). Mulig det kun leveres sammen med stor navi, det er ihvertfall slik på S-Max.

Jeg forsåvidt kun signert kontrakt på ny mondeo for å få PowerShift til 0kr. Selger vet ikke hva prisen blir på den nye og heller ikke på utstyret.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mortenk

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   29/7/2010, 18:19

Nuvel..
Andre kjører jo store Boseanlegg, Infinity eller kjente høyttalermerker - Ford ser ikke ut til å ha fattet potensialet mht lyd...
Kan ikke begripe hvorfor de kobler stor stereo opp mot navigasjon - jeg kan ikke tenke meg å betale mye penger for noe som så fort blir umoderne som navigasjon... God lyd blir derimot ikke umoderne. Har du først gode høyttalere varer de gjerne bilens levetid...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   29/7/2010, 20:06

Ford har jo holdt seg til Sony anlegg tidligere (aner ikke om høyttalere er fra Sony dog). Er enig med deg ellers, god lyd er viktigere enn stor navi, men for meg er det såpass viktig at jeg blar opp for det selv om jeg må opp på stor navi.

For å kalle det Premium Sound System, så bør de ha grunn til å kalle det dette. Jeg skal ihvertfall høre med forhandler om de har en S-Max med dette anlegget slik at jeg kan høre på det før jeg bestemmer meg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mortenk

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   29/7/2010, 21:32

hehe - avveiningen blir jo hvorvidt det lønne seg å heller bygge inn en skikkelig stereo i etterkant - med Infinity, Focal eller annet. Dersom man må punge ut med en navigasjon til 15 000 for å få en god fabrikkmontert stereo...
Kan få lekre løsninger selv om det er ettermontert...
(jeg er ikke konge på å bygge - men var litt med i bilstereokonkurranse på 80-tallet...)
Tror også jeg skal ta innom og høre på en S-max ja - godt tips :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   29/7/2010, 22:51

Strengt tatt kallar vel Ford det premium lyd det som er i Mondeoen no med avensert navigasjon i alle fall, og nokre andre alternativt (i forhold til basic). Men kan ikkje seie det er masse premium over det direkte. Og avensert navigasjon kostar vel rundt 20k. Burde komme langt med det om ein får installert i etterkant. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   30/7/2010, 12:19

Jeg sjekket S-Max konfigurator på ford.no nå og der kan man få Premium Sound System fra og med utstyrsvalget 'Radio CD Sony inkl Bluetooth handsfree, kr 7600 m/stemmestyring og USB og Premium Sound System (inkl aux inngang og 8 høyttalere)'

Ingen av valgene for stereo for Mondeo har per nå Premium Sound System opsjonen.

Det er jo fint å ikke måtte ha største navi for å få dette anlegget.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mortenk

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   30/7/2010, 14:19

Det høres greit ut ja - skjønte ikke helt koblingen navigasjon og stereo, tror kanskje jeg skal sende en mail til Ford for å få mer info om hvilke høyttalere de har i dette oppsettet. På Ford-forhandleren Melhus bil i Trondheim har de en som har drevet mye med bilstereobygging - han kan nok gi noen tips om dette. Dersom det ikke ligger en sub i premium-opsjonen kan det være verdt å bygge fra grunnen av uansett...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   

Til Toppen Go down

2010 Mondeo Facelift
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 8Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 Similar topics
-
» Power Big Meet 2010
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Boltsirkler til stort sett alle biler!!
» elektromotor til førersete mondeo
» Retro felger selges