Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Skurring i høytalere

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Austlendingen

Antall Innlegg : 3
Registration date : 27.01.2010

PosteTema: Skurring i høytalere   27/1/2010, 14:11

Hei

Ved et par anledninger har jeg opplevd skurring i venstre høytaler foran på min 2009-modell. Muligens har det vært musikk med spesielle frekvenser.

Har andre opplevd lignende - og funnet løsninger?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
TheBull

Antall Innlegg : 11
Registration date : 06.12.2009

PosteTema: Re: Skurring i høytalere   27/1/2010, 17:41

Jeg har en 2010 mod og har måttet bytte 3 stk høytalere p.g.a skurring.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Skurring i høytalere   27/1/2010, 18:29

På vår bil viser det seg at det ikke er høyttalerne men hele dør lining som er løs/lager vibrasjoner. Har klaget på dette to ganger. Fikk da beskjed om å ikke spille høy musikk eller musikk med mye bass.

Hørt slikt tull?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Skurring i høytalere   27/1/2010, 19:24

HmmTja skrev:
På vår bil viser det seg at det ikke er høyttalerne men hele dør lining som er løs/lager vibrasjoner. Har klaget på dette to ganger. Fikk da beskjed om å ikke spille høy musikk eller musikk med mye bass.

Hørt slikt tull?

Har både klirring av bass og "forvrengling" av diskant av og til mange plassar i bilen. Men det virkar som det er berre spesielle frekvensar som lagar problemet. At dei gir beskjed om å ikkje spele høg musikk er jo berre latterlig. Det stoppar seg jo ofte litt sjølv kor høgt ein kan spele i ein bil. Og kva pokker skal ein med eit anlegg i bilen om ein ikkje kan bruke det? Spelar sjølv vanligvis på nivå 15. Ikkje direkte høgt med andre ord, sjølv om det er over normalt høyrenivå. Stort sett trance og techno, og er ikkje direkte imponert over anlegget. Kan ikkje akkurat skru opp musikken for å unngå å høyre andre lydar, når hørare musikk sjølv lagar andre lydar.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Skurring i høytalere   28/1/2010, 08:39

Austlendingen skrev:
Hei

Ved et par anledninger har jeg opplevd skurring i venstre høytaler foran på min 2009-modell. Muligens har det vært musikk med spesielle frekvenser.

Har andre opplevd lignende - og funnet løsninger?
Hadde kraftig skurring en eller to ganger i samme høyttaler som din for et års tid siden, selv på lavt volum. Tenning av-på, så ga det seg. Må ha vært noe med det elektriske. Har ikke opplevet det siden på de to årene og 60' km som bilen har gått.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Skurring i høytalere   28/1/2010, 17:39

Det er slik jeg oppfatter det også. På den forrige bilen hadde jeg skurring og tap av kraft i høyttaleren i høyre fordør, innen dem rakk å bytte den så var den i orden igjen. Bilen vi har nå er noe likedan, har opplevd skurring men ikke tap at kraft, den ene dagen er det den ene høyttaleren, dagen eller uka etter kan det være en annen. Greier ikke helt å forstå hvorfor det skal være slik og finner det vanskelig å reklamere da ulydene antakelig er borte innen man rekker å få bilen på verkstedet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Skurring i høytalere   28/1/2010, 18:35

hypnotic skrev:
...finner det vanskelig å reklamere da ulydene antakelig er borte innen man rekker å få bilen på verkstedet.

er ingen grunn til ikke å reklamere.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Skurring i høytalere   28/1/2010, 22:00

HmmTja skrev:
hypnotic skrev:
...finner det vanskelig å reklamere da ulydene antakelig er borte innen man rekker å få bilen på verkstedet.

er ingen grunn til ikke å reklamere.

Nå venter jeg fortsatt på å få byttet parkeringsvarmeren som ikke vil starte noe som har gjort at jeg har måttet holde på å klundre og kaldstarte denne forbanna møkkabilen helt ned i 33 kuldegrader, samt innsuget til motoren som har en ventil som gir motorfeilmelding, så litt skurring i høytalerne oppfattes nesten som musikk i mine ører og er mer eller mindre bagateller jeg rett og slett ikke orker å bruke energi på. Du kan godt si jeg har gitt opp at denne nye bilen en eller annet gang skal være 100% i orden.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Skurring i høytalere   

Til Toppen Go down

Skurring i høytalere
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1