Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Prisforskjeller på styling

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
MondeoMannen

Antall Innlegg : 17
Registration date : 02.06.2008

PosteTema: Prisforskjeller på styling   22/1/2010, 10:19

Jeg vurderer å sette på Tit S styling på min Mondeo, og i den forbindelse kontaktet jeg et utvalg forhandlerer på østlandtet. Ble litt sjokkert når det var så stor prisforskjell på samme type styling, og samme jobb, den ene forhandleren skulle ha 18500 ferdig på bilen, dette var det billigste tilbudet jeg fikk. Eller så lå det på rundt 24000 hos de fleste, men en forhandler skulle ha 32000 ferdig på bil. Det synes jeg er hårreisende, Skjønner at de verkstedene/forhandlerene skal tjene penger, men trodde de hadde visse priser som var standard ifra Ford Europa eller noe sånt, alle er fordforhandlerer/ford verksteder. Ble foresten til at jeg legger det prosjektet på is, da en kompis tipset meg om at det var billigere i tyskland, så vurderer sterkt en tur nedover, så fort været tilsier det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Prisforskjeller på styling   22/1/2010, 11:19

MondeoMannen skrev:
Jeg vurderer å sette på Tit S styling på min Mondeo, og i den forbindelse kontaktet jeg et utvalg forhandlerer på østlandtet. Ble litt sjokkert når det var så stor prisforskjell på samme type styling, og samme jobb, den ene forhandleren skulle ha 18500 ferdig på bilen, dette var det billigste tilbudet jeg fikk. Eller så lå det på rundt 24000 hos de fleste, men en forhandler skulle ha 32000 ferdig på bil. Det synes jeg er hårreisende, Skjønner at de verkstedene/forhandlerene skal tjene penger, men trodde de hadde visse priser som var standard ifra Ford Europa eller noe sånt, alle er fordforhandlerer/ford verksteder. Ble foresten til at jeg legger det prosjektet på is, da en kompis tipset meg om at det var billigere i tyskland, så vurderer sterkt en tur nedover, så fort været tilsier det.

Trur heller eg ville vurdert å få tak i stylingsettet til Rieger sjølv, fått det lakkert ein plass, og fått noken til å hjelpe deg å montere dette sjølv, om du har mulighet til det. Vil bli ein del billigare, og dette stylingsettet er 100% finare enn det originale til Ford. Einaste bakdelen er at det bygger ned bilen litt meir enn det originale, om dette skulle vere eit problem. Har sjølv sikla VELDIG på dette til min, men etter å ha brukt bilen litt fann eg ut at det rett og slett ikkje var fornuftig. Spesielt no om vinteren med snøkantar både her og der.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
MondeoMannen

PosteTema: Re: Prisforskjeller på styling   22/1/2010, 16:32

Har vurdert å skaffe stylingsett selv ja, har mulighet for hjelp, men personelig så liker jeg Titanium S stylingen best, smak og behag det selvsagt, men synes det var utrolig forskjeller hos de forskjellige forhandlerene
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Prisforskjeller på styling   22/1/2010, 17:29

Ja det var stor forskjell.
Og det er jo stor forskjell i forhold til om det hadde vore fabrikkmontert.
Då hadde du jo også hatt Tit S interiøret i tillegg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
MondeoMannen

PosteTema: Re: Prisforskjeller på styling   22/1/2010, 19:36

Ble litt sjokkert når jeg fikk de forskjellige "tilbudene" ja, Har jo standard Titanium interiør, med stoffseter, men er fornøyd med det. Det sitter også Ghia grill på min bil, det var noe av det som gjorde at valget falt på akkurat den bilen, men i det siste så har jeg fått mer og mer lyst på Tit S stylingen, men blir ihvertfall ikke noen deal hos vekrstedene i Norge, enten kjøpe selv, og gjøre jobben selv, eller en tur til Tyskland:)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 667
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Prisforskjeller på styling   22/1/2010, 20:35

Syntes ikke 18500 var så ille.

Vet du hva bare stylingen koster over disk?

Eneste som er ferdig lakkert er øvre og nedre grill.

Da blir det lakkering av:

- Sideskjørt 4 deler
- Nedredel av bakfanger
- Nedredel av frontfanger

Fort 4-5000kr om du ikke kjenner en lakkerer.

Så kommer monteringen, blir fort noen timer og til 1000kr pr time så blir det noen lapper der også

Var det med Tit S dobbel eksos også?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Kamma for ever

Antall Innlegg : 7
Registration date : 19.03.2008

PosteTema: Re: Prisforskjeller på styling   26/1/2010, 09:13

Jeg satte på orginalstylingsettet til Ford i mai 09. Brukte Hamar Auto (sullandgruppen). Veldig fornøyd med resultatet, men det ble jo ganske dyrt. Doble eksosrør fulgte ikke med, da dette ville krevd mer ombygging og enda høyere kostnad. Det ble imidlertid satt på en blank eksoshale utenpå den som satt der. Prisen på dette var som følger:
Sideskjørt kr 3076,-, grill kr 480,-, tåkelamper kr 2100,-, eksoshale 376,-, støtfangerskjørt bak kr 2066,-, spoiler foran kr 2691,-. Fikk 10% på disse delene. Lakkering kr 5000 + øvrig arbeid kr 5000,- + mva på alle prisene. Dvs sluttsum på kr 24500,-. Arbeidet krevde for øvrig justering av alle dører da sideskjørtene tar plass under dørene og disse ellers ville ligget nedpå sideskjørtene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Prisforskjeller på styling   

Til Toppen Go down

Prisforskjeller på styling
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Trøbbel me japsn
» Min Bmw 518i E34