Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

varmeapperat mondeo 04 2,0 tdci

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
powertom

Antall Innlegg : 11
Registration date : 26.10.2009

PosteTema: varmeapperat mondeo 04 2,0 tdci   17/1/2010, 17:45

Hei.Har en 04 mondeo. syns det er noe rart med varmen. setter gradene fra 22 til 27. det blåser varmt ned på bena og side ventilene, men opp mot front ruta blåser det kaldere setter jeg den på hi blåser det like varmt som ned og side ventilene. syns at når bilen står rolig er det andeledes. det blåser det lik varme over alt. Er det noen som vet noe om dette??? og en annen ting er at ute tempratur måler er ikke helt god. den viser varmegrader når det er minus ute, og så sto bilen og gikk på tomgang en stund. da viste den riktig igjen. parkerte bilen i et kvarter. så begynte den og tulle igjen. har den føleren løsnet som sitter i front???
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: varmeapperat mondeo 04 2,0 tdci   11/6/2010, 15:26

Prøvd å resette hele klima anlegget?? Mitt anlegg på 2001 modellen jeg hadde inntil nylig, ville plutselig bare blåse kaldt, og med full guffe på auto, uansett hvilken temp jeg stilte inn på. Men en resetting av hele systemet, fikset biffen, og jeg synes anlegget jobbet mye kjappere etterpå også. Resettingen gjorde jeg hjemme i garasjen..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Galaxis
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 140
Registration date : 03.08.2008

PosteTema: Re: varmeapperat mondeo 04 2,0 tdci   11/6/2010, 16:03

Hvordan resetter man klima anlegget da?

Galaxis.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: varmeapperat mondeo 04 2,0 tdci   11/6/2010, 19:59

litt usikker på om det er samme måten etter faceliften i 2004, men på modeller med auto klima fram til 2003 i allefall (som jeg selv hadde) trykker man inn "off" og "fotbrønn" samtidig og holder dem inne et par sekunder, så trykker man da innen ett sekund på "auto" knappen. systemet vil da gå gjennom en "selvtest modus" og resette seg. dette gjorde jeg selv med godt hell! funker det ikke første gang, så prøv denne prosedyren et par ganger. fikk det selv til på 4 eller 5 forsøk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: varmeapperat mondeo 04 2,0 tdci   

Til Toppen Go down

varmeapperat mondeo 04 2,0 tdci
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» elektromotor til førersete mondeo