Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

mondeo eller en steinknuser ? HJELP!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
stiank

Antall Innlegg : 3
Registration date : 15.01.2010

PosteTema: mondeo eller en steinknuser ? HJELP!   16/1/2010, 04:32

heisann.
jeg og min samboer kjøpte oss en mondeo ghia 2,0 tdci (115hk) 09.12.09.
og var storfonøyd med bilkjøpet. inntil søndagen 10.01.10. da hadde vi kjørt bilen tidligere på dagen, og bilen gikk som en klokke da. men når vi skulle kjøre en tur senere på kvelden, da hørte vi at noe var galt ( med en gang vi startet bilen) det tikket noe voldsomt. vi kjørte ca 500m til nermeste bensinstasjon og peilte oljen, og det var nesten ikke olje på pinnen. så ordnet vi det og bilen gikk nesten som normalt igjen. men da vi hadde kjørt ca 4-5 km da begynnte bilen og lage dyre tikke lyder. så vi kjørte og peilte oljen igjen og da var det nesten ikke olje på pinnen igjen. vi fylte på mer olje og startet den igjen og da hørtes bilen fin ut, men da var det som om bilen ikke ville dra ordentlig( nesten som om turboen ikke ville lade) og etter ca 1 km da kom det lyder som hørtes ut som en steinknuser. har hatt bilen inne på fords eget verksted, og det de kunne konstantere var at bilen ikke hadde noen feilmeldinger, og at bilen gikk ikke som normalt ( applaus til de).
det jeg tror er feilen er at ventilløfterene har tatt kvelden, men skal få dette konstantert på onsdag 20.12.10.

Det jeg lurer på er da om jeg skal bytte hele toppen, eller om jeg bare skal skifte ventilløfterene ?

og er det noen som vet om det er murlig og få tak i en brukt importert motor?
va ville dere gjort?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
stiank

PosteTema: Re: mondeo eller en steinknuser ? HJELP!   16/1/2010, 04:37

Beklager: men dere lurer vel helt sikkert på hvor langt bilen er gått, og det er 310.000. derfor lurer jeg på og skifte motor.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: mondeo eller en steinknuser ? HJELP!   16/1/2010, 09:19

Håpløst å kommer med råd når man ikke har en diagnose. Får Ford gutta til å finne ut av hvorfor bilen mister olje og hvilken skade motoren har fått. Slike lyder er sjelden bra
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
stiank

PosteTema: Re: mondeo eller en steinknuser ? HJELP!   19/2/2010, 19:37

da har bilen vært på verksted, og fått identifisert skadeomfanget. det viser seg at register strammeren har gitt etter. og register kjedet har ''hoppet'' over. så da vil jeg tro at både ventiler og topp er røket. fikk en pris hos ford på ca. 30.000. og da er mitt spørsmål følgende, er det noen som har importert motorer før? jeg lurer på om det kan lønne seg og bare skifte maskin?
noen som har erfaring og forslag ?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: mondeo eller en steinknuser ? HJELP!   

Til Toppen Go down

mondeo eller en steinknuser ? HJELP!
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» ØK: Poletta eller lignende vogn
» Elektromotor m/gear eller kun gear
» 4x114,3 16" eller 17" felger kjøpes.
» elektromotor til førersete mondeo