Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Lei av å vente !

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Willi

Antall Innlegg : 5
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Lei av å vente !   25/9/2007, 20:44

Etter å ha ventet i 4mnd. er jeg nå kommet til det punktet hvor iveren etter Mondeon er gått over til likgyldighet. Lurer på om byggekvaliteten til Ford er like dårlig som leveringskvaliteten, min erfaring med kvalitetskontroll tilsier at slikt ofte henger sammen.
Med dette som bakgrunn dro jeg idag til Audibutikken for å se om de hadde noe jeg kunne kjøpe istede. Utenfor her stod det en biltrailer full av biler, hvor en av bilene stakk seg ut som spesielt lekker. Dette var en "griselekker" kritthvit Mondeo (5d) TitX med 18" hjul.
Dette var nok til at noe av iveren kom tilbake selv om det er langt ifra følelsen jeg hadde i sommer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 282
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Lei av å vente !   25/9/2007, 22:48

Føler med deg!!! *sympatisere*
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
TOMSIN

Antall Innlegg : 12
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Lei av å vente !   26/9/2007, 19:01

Ja, jævlig lei!!!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kuami

Antall Innlegg : 27
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Lei av å vente !   26/9/2007, 22:16

Hmmm..mye utålmodiget brer seg. Det ER flere bilmerker som har sen levering. Ta feks Golf som en kompis har ventet på i 4-5 mnd nå. Nissan Quashkai(tror jeg det heter) lider samme skjebne. Jeg så en Panther Ghia stv på Shell Stjørdal her om dagen...fyttegrisen for en bil. Stå han bi folkens. Smør dere med tålmodighet...vi har en fantastisk bil i garasjen snart.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://svennemo.blogspot.com
henrikh

Antall Innlegg : 25

PosteTema: Re: Lei av å vente !   26/9/2007, 22:30

Utålmodighed !

Tjaeh, når man skal vente 9 måneder på sin nye Mondeo så er lidt utålmodighed vel på sin plads!

Bestilt 30/5 - forventet produktion først i februar 2008 !!!

Det er en 2.0 diesel Titanium der her i Danmark er håbløst forsinkede. Sikkert fordi Ford Danmark stort set kun har forudbestil benzin-versioner. STOR FEJL af Ford Danmark.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
TOMSIN

Antall Innlegg : 12

PosteTema: Re: Lei av å vente !   26/9/2007, 22:59

Jeg er ikke bare lei av ventingen, men jævlig lei hele greia. Et konsern som ikke vet noen ting, selgere som lover ting de ikke klarer å holde, er det ikke det ene som forsinker prod. så er det det andre osv. Ja, listen er lang. Nå må noen fra det såkalte FORD NORGE komme på banen, før i hvertfall jeg kanselerer kjøpet!!!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199

PosteTema: Re: Lei av å vente !   27/9/2007, 00:47

Sitter her å føler meg skikkelig lurt. Forutsetningen for at jeg handlet min første Ford var at jeg faktisk skulle få den disse dagene. Men sånn ser ikke landskapet ut nå, og heller ikke for mange andre.
Etter kontraktsskrivelse har Mondeoen vokst såpass på seg, at andre alternativer ikke er aktuelle for mitt vedkommende.

Det som er det vanskelige er alle ryktene som svirrer, og Ford sentralt evner ikke å informere kundene sine eller forhandlere. De har fått en gavepakke med denne klubben, hvor de kan skape ett tillitsforhold til gamle, og spesielt til nye kunder.

Har desverre ikke tillit til Tollefsrød, de må komme opp med mer fakta ang. forsinkelser. Hyggelig å høre at de har ett kanonprodukt, som er verdt å vente på, men alle har ett bristepunkt noe som kommer tydelig frem i denne tråden. Og det må de ta til etterretning.

Ford er ikke alene om lange leveringstider. Men i dette tilfellet har de vært alt for sløve til å gå ut og informere kundene sine om problemene de sliter med.
Hjelper ikke at Tollefsrød sier at vi skal forholde oss til forhandlerene, de er like lite informert, noe som kommer klart frem i de mange tilbakemeldingene fra de forskjellige medlemmers forhandlere rundt om i landet. (og Danmark).
Danskene får i det minste ett nyhetsbrev.
Får kanskje ikke bilen raskere, men man får en forklaring.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 115
Registration date : 25.09.2007

PosteTema: Re: Lei av å vente !   11/10/2007, 18:47

For å korte ned ventetiden litt for de som er
lei av å vente på sin nye bil Very Happy
husk lyd

http://youtube.com/watch?v=C8rjr4jmWd0
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 136
Registration date : 27.12.2007

PosteTema: Re: Lei av å vente !   27/12/2007, 19:45

Det står en masse firma Mondeoer på parkeringsplassen hos Ford Motor Norge på Kolbotn. Lån dem ut, bytt med oss ventere. Da kanskje FMN får motivasjon til å øke presset litt. Mad Vi kan ikke godta at selger sier at "vi er så små, nesten som bare Hamburg" og dermed ikke blir prioritert. Det er jo motsatt, vi er så små at disse bilene kan produseres hvis alle forkorter matpausen med 15 min en dag! Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Willi

Antall Innlegg : 5
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Lei av å vente !   28/12/2007, 10:09

Hei og farvell !
Da forhandler ringte meg å sa at bilen tidligst ble levert i midten av februar, var det nok for meg.
Det virker som om Ford ikke tar hensyn til den enkelte kunde men konsentrerer seg om å masseprodusere for store kundegrupper. (Litt alla Dressman når det gjelder klær).
Dette var ikke bra nok for meg å jeg sa opp kontrakten. Jeg kjøpte istede en demobil av annet merke, som ble levert med en gang.
Lykke til alle dere andre som venter, dere har rykket en plass frem i køen Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Lei av å vente !   

Til Toppen Go down

Lei av å vente !
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1