Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Førstegangs Mondeo kjøper

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
samuels1

Antall Innlegg : 2
Registration date : 16.01.2010

PosteTema: Førstegangs Mondeo kjøper   16/1/2010, 01:32

Har etter en del frem og tilbake kjøpt denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20030389

Har ikke fått bilen enda, da de trengte litt ekstra tid til å gå over den på verkstedet, men har fått lånt en annen bil i mellomtiden.

Er det noe spesielt jeg bør følge opp og "sjekke nøye" under garanti tiden?

Er blitt lovet "full verkstedskontroll" før bilen leveres, samt at de tar service på den, regner med at den skulle hatt service ved 120.000 km. Noen som vet verdien på den servicen og hva som evet. gjøres?

Bilen skal ha bra service historikk og jeg tror at "rustgarantien til Ford" forstatt skal gjelde, men forhandleren kunne ikke garantere dette siden de ikke er Ford forhandlere og dermed ikke har full oversikt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Førstegangs Mondeo kjøper   16/1/2010, 09:16

Helt kurant vogn. Rustgarantien gjelder i 12 år og den følger bilen og ikke eieren. Kan godt hende den allerede har vært igjennom rustutbedring. Logg om dette finnes hos nærmeste Ford forhhandler. Billig og stor bil, kan ikke få mer for penga
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
samuels1

Antall Innlegg : 2
Registration date : 16.01.2010

PosteTema: Re: Førstegangs Mondeo kjøper   16/1/2010, 18:44

Har hørt at bilen må ha vært på årlige kontroller for at rustgarantien skal gjelde. Stemmer det? For jeg vet ikke enda om den har vært det.

Selgeren som svarte at de ikke kunne garantere rustgarantien, tror jeg ikke var helt oppdatert på bilen (Ford), han svarte også at bilen ikke hadde oppvarmet frontrute. Da jeg prøvde bilen var bilen allerede oppvarmet, så jeg fikk ikke testet frontruta mer enn at bryteren virket.....

Har sjekket opp deler til bilen på skiltnr, og da kom det frem at det var en 2003 model som var registrert i slutten av november 2002.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Førstegangs Mondeo kjøper   16/1/2010, 23:58

samuels1 skrev:
Har hørt at bilen må ha vært på årlige kontroller for at rustgarantien skal gjelde. Stemmer det? For jeg vet ikke enda om den har vært det.
Ja, det stemmer. Står i servicehefte.
Står også på www.ford.no

http://www.ford.no/FordService/FordGarantier
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Førstegangs Mondeo kjøper   

Til Toppen Go down

Førstegangs Mondeo kjøper
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» elektromotor til førersete mondeo
» dvs selges : Momo ratt, subkasse, osv.
» Retro felger selges
» Thule takboks