Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Drivstoffvarmer

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
armo100

Antall Innlegg : 5
Registration date : 13.01.2010

PosteTema: Drivstoffvarmer   13/1/2010, 15:32

Jeg har en 2003 Mondeo TDCi Giha stv diesel 130 hk som jeg har problemer med temperaturen på når det er så kaldt. Når jeg kjører på flatmark eller i motbakke så går temperaturen i motoren opp, men når jeg kjører nedover bakke eller stopper så synker den igjen med en gang og da blåser det ikke særlig varmt i varmeapparatet. Så jeg lurte på hva som er galt, kan det være drivstoffvarmeren som ikke funker eller er det noen som har noen andre ideer.Eventuelt er det mulig og fikse dette selv, har ikke så veldig god erfaring med det lokale Ford verksted
armo100
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Drivstoffvarmer   13/1/2010, 22:47

Er det kjørevarmer skal denne hjelpe på å holde motortempen oppe selv i nedoverbakke. Varmen vil alikevel gå noe ned, men ikke så mye at blåser kaldt. Sjekk hjelpevarmeren hos Ford. Nå har det vært svært kaldt mange steder og det er helt normalt at motoren jobber med å holde oppe temperaturen. Kan jo forsøke å tette igjen radiator slik at kaldluft ikke får passere gjennom motorrommet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sanasola

Antall Innlegg : 3
Registration date : 18.01.2010

PosteTema: Re: Drivstoffvarmer   18/1/2010, 16:08

Jeg har en slik en på min også. Har montert på en trykknapp som gjør at jeg kan velge selv når jeg ønsker at den skal starte. Orginalt er den satt opp slik at tilleggsvarmeren slår seg på automatisk når temperaturen er mindre enn fire grader. Dette er ikke alltid like praktisk, spesielt når den slår seg på ved korte turer, og varmeren soter igjen. Derfor ville jeg starte den selv.

Ved kjøring slår varmeren seg av når motoren når driftstemperatur. Synker temperaturen mye slår den seg på igjen. Ved temperaturer under -20 grader går bilen often under normal driftstemperatur, hvis du da ikke manuelt styrer luftmengden på vifta inn i kupeen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Trysil
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 51
Registration date : 07.04.2008

PosteTema: Re: Drivstoffvarmer   18/1/2010, 22:20

Sanasola
Jeg har fundert på om det er mulig å koble til et ur istedefor, er det da mulig å bruke den som en motorvarmer? eller må motor være i drift for at denne skal fungere? noen som vet?
Er jo mulig å bygge om men det koster.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sanasola

Antall Innlegg : 3
Registration date : 18.01.2010

PosteTema: Re: Drivstoffvarmer   18/1/2010, 23:34

Mener at de bruker den samme varmerdelen når du ettermonterer parkeringsvarmer, enten med tidsur eller fjernkontroll. Du må nok koble om på strømmen, da denne som standard blir kuttet av tenninga. Aner ikke hvordan du skal koble. Du får ettermontert ur på verksted. For tre år siden kostet det ca. 8000,-
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sg54

Antall Innlegg : 1
Registration date : 19.10.2010

PosteTema: Re: Drivstoffvarmer   19/10/2010, 16:58

Sanasola skrev:
Jeg har en slik en på min også. Har montert på en trykknapp som gjør at jeg kan velge selv når jeg ønsker at den skal starte. Orginalt er den satt opp slik at tilleggsvarmeren slår seg på automatisk når temperaturen er mindre enn fire grader. Dette er ikke alltid like praktisk, spesielt når den slår seg på ved korte turer, og varmeren soter igjen. Derfor ville jeg starte den selv.

Ved kjøring slår varmeren seg av når motoren når driftstemperatur. Synker temperaturen mye slår den seg på igjen. Ved temperaturer under -20 grader går bilen often under normal driftstemperatur, hvis du da ikke manuelt styrer luftmengden på vifta inn i kupeen.

Hei.
Kunne du gitt meg en beskrivelse av hvordun du koblet den med bryter?Jeg vil gjøre det samme,men aner ikke hvordan. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Drivstoffvarmer   Today at 14:14

Til Toppen Go down

Drivstoffvarmer
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1