Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

1.8 tdci 125 bråker mye

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
geir

Antall Innlegg : 20
Registration date : 25.09.2007

PosteTema: 1.8 tdci 125 bråker mye   25/9/2007, 20:43

Jeg har nå hatt min nye mondeo 1.8 tdci 125 hk kombi titanium i fire mnd, (En av de første bilene som ble levert i Rogaland) og jeg er kjempe fornøyd, jeg hadde kjøpt akkurat samme bil idag hvis jeg skulle ut å handle.

Men det som iriterrer meg er at jeg har brukt taxi fire ganger i uken nå i ca fire mnd, og sitter mye på med bmw 520 rekke firer disel, og mercedes 200 og 220 cdi, og du hører overhode ikke lyden, og da mener jeg APSOLUTT ingen disel lyd inne i bilen i NOE turtall på disse bilene. Dette er nesten skremende, for du hører godt at du kjører disel i første og andre gir på mondeoen. Taxiene er automat, min er manuell, kankje det har noe å si, men avlikevel for stor forkjell.

Begge disse bilene er jo dyrere en min, men det er burde ikke være så stor forkjell i 2007.

Bare et lite hjerte sukk:)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hilmar

Antall Innlegg : 23
Registration date : 10.09.2007

PosteTema: Re: 1.8 tdci 125 bråker mye   25/9/2007, 21:09

Jeg synes at også tidligere mondeomodeller har hatt dårlig demping av motorstøy. Hjulstøyen synes jeg har vært godt dempet, men ikke motor.

Merket særlig dette da jeg satt meg inn i en V70 og aksellererte. Hørte nesten ikke motoren selv om jeg lyttet etter lyden. Kan ikke akkurat si det samme om Mondeon :-)

(snakker her om besinbiler)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: 1.8 tdci 125 bråker mye   25/9/2007, 21:09

Det er der de skiller seg ut. Alt er litt bedre, glasset er tykkere, isolasjonen har bedre kvalitet. Volvo V70 har feks. 5mm tykt glass.
De snakker om samme platform på mellomdyre og dyre modeller, men spesifikasjonene er nok forskjellige.
Men om det er verdt 200-300.000.- ekstra, blir jo en vurderingssak.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 118
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: 1.8 tdci 125 bråker mye   25/9/2007, 21:56

Vel, noe bør man jo få for pengene ved kjøp av en Merce, Audi, V70 etc istedet for f.eks. en Mondeo..
Jeg synes det blir litt feil å hele tiden sammenligne Forden med dette sjiktet, selv om til og med pressen skyver den nesten dit opp..
Men hvis vi skal.. Jeg har kjørt diesel E-klasse noen ganger (kun lånt), og jeg syntes ikke den heller var lydløs slik det påståes, men noe stillere var den kanskje.
Min 2.0D knatrer nok også litt merkbart når jeg drar igang, samt på tomgang, men så snart den har roet seg i marsfart er det veldig tyst på den motoren synes jeg..
Sammenligner jeg så med Passat eller Avensis (har kjørt begge med diesel!) vinner Mondeon med liten margin til Avensis og med god margin til Passat. Og da prøver jeg å tenke så objektivt som mulig også! Cool ... andre er kanskje ikke enig, men dette er min erfaring og mening..

Sist endret av den 26/9/2007, 07:26, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 282
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: 1.8 tdci 125 bråker mye   25/9/2007, 22:38

Er ikke enige med dere ang. lyd i Mercedes. Har selv hatt en E klasse W211 (nye modellen)(som de aller fleste taxier er), og har vært ute å kjørt 130hk diesel mondeo i coupe og stv. og støynivået vil jeg faktisk sidestilles, om ikke bedre i Mondeoen.

Dessuten kan jeg ramse opp MASSE fakta om hvor dårlig kundeservice, elektronikk, autmoatkasse +++ på M.B./Bertel O.Steen... De er faktisk så elendig at hver gang jeg ser en MB e klasse med prøveskilt er jeg på nippet til å følge etter han som prøvekjører og advare han mot å settes seg i en sånn bil igjen om ikke han vil besøke B.O.S. ofte da...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: 1.8 tdci 125 bråker mye   25/9/2007, 23:25

Motorlyden i min 100hk synes jeg er tilstede når man drar igang og selvfølgelig litt under aksellerasjon under fart også, men når man er i marsjfart og ligger rundt de 2K i omdreininger synes jeg det er veldig stille fra motoren i min. Det jeg synes støyer mest, er dekkene på den litt grove asfalten - det gir støy jeg ikke liker. Litt motorlyd er jo hyggelig :-)

Ellers kan jeg tenke meg at sedanen er litt mer stille generelt ...?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ipconfig

Antall Innlegg : 33
Registration date : 05.05.2008

PosteTema: Re: 1.8 tdci 125 bråker mye   5/5/2008, 11:38

Hei poskare - hvilken modell var det du hadde? Har hørt at 2005mod og senere ble bedre pga de fjerna noe elektroniske bremsegreier.

Jeg vurderer faktisk en E220cdi 2006mod men holder igjen pga jeg må kjenne etter om jeg har maschokistiske sider affraid . Har også hørt at BoS er utrolig dårlige på kundeservice - men det spørs om ikke MB her ligger bak og ikke vil ta kostnaden ved å produsere dårlige biler. Artig er det å høre at Star Autoco på Lørenskog er populære pga kundebehandling så det er noe som må ligge i ryggmargen til BoS.

Har en 2003 Mondeo i dag og syns mercen er dritfin - men det er også Mondeo'en.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare

Antall Innlegg : 282
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: 1.8 tdci 125 bråker mye   6/5/2008, 07:46

ipconfig skrev:
Hei poskare - hvilken modell var det du hadde? Har hørt at 2005mod og senere ble bedre pga de fjerna noe elektroniske bremsegreier.

Jeg vurderer faktisk en E220cdi 2006mod men holder igjen pga jeg må kjenne etter om jeg har maschokistiske sider affraid . Har også hørt at BoS er .

Jeg hadde 2003. Mulig bremsegreiene er bedre, men hva med resten av bilen? Girkassen røsker og napper som om den var på fisketur, spesielt når den er kald, elektronikk som feiler i hytt å gevær. Har kjørt Mondeoen 7000km nå, uten feil, det opplevde jeg aldri med MB. Klagde hos BOS på girkassen mange ganger, og på soting ++++ Men de bare jattet med og svarte "jada vi har oppgradert bilen nå, så nå er alt ok". Når jeg tilslutt fikk nok, og prøvde å komme i dialog med noen som kunne ta en avgjørelse, fikk jeg bekskjed om at han ikke var tilgjengelig. Brukte min advokat, og da tok det 3 (!!!) mnd, før de ga meg noen fornuftig tilbakemelding, men det var da etter å ha "truet" daglig leder i Drammen, samt informasjonssjefen i BOS Norge med å sende en epost til alle mine 5000 kollegaer, samt samboerens 3000 kollegaer på et stort sykehus(mange leger med fete lommebøker) Da ble det fart gitt....30 minutter etterpå fikk jeg tilbakemelding. De tok tilbake bilen for en rævva pris, men jeg ble iallefall kvitt møkkabilen, for jeg ville ikke for alt i verden selge den skitbilen til noen andre. Så mitt råd er, ALDRI rot deg borti Bertel O.Steen....de behandler deg som dritt med mindre du kjøper SLR eller har råd til en überdyktig advokat...HINT: Søk på vg.no/dagbladet.no, jeg er ikke den eneste som har slitt med de...

ipconfig

Antall Innlegg : 33
Registration date : 05.05.2008

PosteTema: Re: 1.8 tdci 125 bråker mye   6/5/2008, 12:41

Takk for råd poskare! Jeg er utrolig fornøyd med Kverneland Bil hvor jeg bor og sa til en selger da jeg prøvekjørte 1.8, 100hk diesel rett etter lansering 
"det er ikke du som selger bilen - det er verkstedet og kundeoppfølgingen".   Jeg har alltid blitt tatt seriøst hos forhandleren når det er noe jeg lurer på og det setter jeg utrolig pris på.

Jeg har selv blitt behandla som dritt hos Møller Skøyen og aldri mer. 
Fy f**n for en gjeng.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
btny

Antall Innlegg : 27
Registration date : 06.11.2007

PosteTema: Re: 1.8 tdci 125 bråker mye   13/5/2008, 07:58

Normalt skal det ikke være mye diesel støy fra bilen, men dersom det er en eller annen feil på en eller flere dyser så støyer den langt mer enn normalt.
Jeg har en 2.0 TDCI, ved kjøring i 4.gir i hastighet 60-70 km/h hørte jeg en irriterende diesel lyd fra motoren. Etter å ha klaget på det xx antall ganger klarte verkstedet å avdekke feil på en dyse. Nå er feilen rettet og lyden er borte.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: 1.8 tdci 125 bråker mye   Today at 09:58

Til Toppen Go down

1.8 tdci 125 bråker mye
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» dyser og turbo