Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Temperatursensor.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Temperatursensor.   8/1/2010, 13:36

Skal ha bilen inn igjen for noe mer småplukk.

I fjor flyttet de sensoren som gir utetemperaturen i Convers+ da den viste feil utetemperatur.
Når kulden satte inn i år, har jeg fulgt nøye med og den oppgir 4-5 grader varmer enn faktisk utetemp.
Husker der var noen som fikk fikset dette tidligere, men finner ikke hva som ble gjort.
Greit å ha ett svar hvis verkstedet ikke klarer å fikse det, eller kommer med en vanlig bortforklaring.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Temperatursensor.   31/1/2010, 21:37

Har endelig fått ny kabel og flytting av sensoren etter en service melding fra FMN.
Så nå viser den bare 10-17 grader feil, i stedet for 5 grader.

Må innrømme at det var deilig med + 7 grader og snø i Vestfold i dag.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Temperatursensor.   1/2/2010, 09:14

....Æhhhh feil. Ingen ny sensorkabel skiftet. De glemte vist å fortelle at den ikke var skiftet, etter en hel dag på verksted for akkurat denne jobben. Siden de ikke hadde denne kabelen som skulle ha vært bestillt for denne jobben, har de vist flyttet på den...til det værer. Så nå skulle vist denne kabelen være bestillt.

Siden det var -15 grader idag og bilen leste +7 grader skjønte ikke motorvarmeren at den skulle starte. Så det var en frisk tur til barnehagen og jobb.

Kan ikke i min villeste fantasi skjønne hvor FORD vil med alt det tullet de holder på med. Men på den annen side, hjelper de med å bekrefte at FORD skal man holde seg langt unna neste gang.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Temperatursensor.   1/2/2010, 14:05

Kollektiv reklamasjon?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 71
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Temperatursensor.   1/2/2010, 15:47

Har skjedd nesten hver eneste gang jeg har vært på verksted... skulle bytte xenon, inne på verksted hele dagen. Ringte på ettermiddagen og sa at denne hadde de ikke på lager...

Skulle bytte frontrute, bestilt time - bilen inne hele dagen, ringte på ettermiddagen, denne har vi ikke på lager.

No key detected feil, inne på verksted hele dagen, ringte på ettermiddagen for å sjekke status - vi har ikke startet feilsøkingen enda.

40.000 km utført - utestående kampanje, var visstnok noe med alarmen..

Skal nå inn for tredje gang på 4 uker hvor vi ikke får åpnet dørene fra innsida
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Temperatursensor.   1/2/2010, 16:56

Neonleon skrev:
Har skjedd nesten hver eneste gang jeg har vært på verksted... skulle bytte xenon, inne på verksted hele dagen. Ringte på ettermiddagen og sa at denne hadde de ikke på lager...

Skulle bytte frontrute, bestilt time - bilen inne hele dagen, ringte på ettermiddagen, denne har vi ikke på lager.

No key detected feil, inne på verksted hele dagen, ringte på ettermiddagen for å sjekke status - vi har ikke startet feilsøkingen enda.

40.000 km utført - utestående kampanje, var visstnok noe med alarmen..

Skal nå inn for tredje gang på 4 uker hvor vi ikke får åpnet dørene fra innsida
Hei, jeg får ikke åpnet pass. dør foran fra innsiden, Fungerer normalt fra utsiden men ikke fra innsiden. er det slik feil du har og vet du om hva det skyldes?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 71
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Temperatursensor.   1/2/2010, 17:14

Har vært på begge siden foran, nå er det "bare" på passasjersida. Sist jeg var inne sa de bare at de "visste" hva det var... tydeligvis ikke siden det har skjedd på nytt...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Temperatursensor.   1/2/2010, 18:55

noen ganger blir jeg lei, har en sak gående i ett år med varmer som ikke fugerer som den skal, ventet på ny siden før jul, det med døren er sikkert en bagatell, men en blir lei. Det er veldig hyggelige å bli kjent med folk på ford, men det er ikke derfor jeg kjøper bil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Temperatursensor.   1/2/2010, 23:05

tdci skrev:
noen ganger blir jeg lei, har en sak gående i ett år med varmer som ikke fugerer som den skal, ventet på ny siden før jul, det med døren er sikkert en bagatell, men en blir lei. Det er veldig hyggelige å bli kjent med folk på ford, men det er ikke derfor jeg kjøper bil.

Hos min forhandler kjenner de meg med navn når jeg kommer...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Temperatursensor.   22/2/2010, 18:13

Sist jeg postet her var den 1/2-10. Da skulle de bestille den nye utesensoren. (som egentlig skulle ha vært bestilt)
Tirsdag 9/2-10 ringte de og lurte på om jeg kunne komme innenom for de hadde fått føleren. Siden jeg var i Oslo og ikke kunne komme på timen, kunne de ikke skifte den før den 22/2-10.

I dag den 22/2-10 ble bilen levert for endelig å få styr på utefølere og park.varmer etter avtale.
Da bilen skulle hentes viste det seg at de ikke hadde føleren allikevel....Det er tredje gang bilen er inne for å få skiftet den.

Har aldri opplevd noe mer idiotisk og innkompent oppførsel fra noe verksted noen gang i alle de årene jeg hatt bil.
Bare det å ringe meg for å be meg komme på timen for å bytte en føler de ikke har. Latterlig.

I tillegg fikk jeg beskjed om at det lå en servicemelding fra FMN som tilsa at det tok ca. 2 timer for å skifte sensoren samt noen prosedyrer som måtte gjennomføres.
I dag fikk jeg beskjed om at de skulle få føleren til i morgen og de var ferdig på ca. 15-20 min.??????
Er bare helt målløs.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 653
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Temperatursensor.   22/2/2010, 20:43

pantherX skrev:
Sist jeg postet her var den 1/2-10. Da skulle de bestille den nye utesensoren. (som egentlig skulle ha vært bestilt)
Tirsdag 9/2-10 ringte de og lurte på om jeg kunne komme innenom for de hadde fått føleren. Siden jeg var i Oslo og ikke kunne komme på timen, kunne de ikke skifte den før den 22/2-10.

I dag den 22/2-10 ble bilen levert for endelig å få styr på utefølere og park.varmer etter avtale.
Da bilen skulle hentes viste det seg at de ikke hadde føleren allikevel....Det er tredje gang bilen er inne for å få skiftet den.

Har aldri opplevd noe mer idiotisk og innkompent oppførsel fra noe verksted noen gang i alle de årene jeg hatt bil.
Bare det å ringe meg for å be meg komme på timen for å bytte en føler de ikke har. Latterlig.

I tillegg fikk jeg beskjed om at det lå en servicemelding fra FMN som tilsa at det tok ca. 2 timer for å skifte sensoren samt noen prosedyrer som måtte gjennomføres.
I dag fikk jeg beskjed om at de skulle få føleren til i morgen og de var ferdig på ca. 15-20 min.??????
Er bare helt målløs
.

Er det kupe sensoren til alarmen?

Tror de brukte under 10min å bytte den på bilen min.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Temperatursensor.   22/2/2010, 21:12

Ser jeg har vært litt vinglete med betegnelsen av utesensoren.

Dette er den sensoren som leser utetemperaturen. Den gir utetemp. i Convers+ samt signal til parkeringsvarmeren. Når det har vært ca. -15 har den til tider lest +9 og dermed har ikke parkeringsvarmeren startet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Temperatursensor.   

Til Toppen Go down

Temperatursensor.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1