Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AvInnlegg
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   15/2/2010, 00:46

HmmTja skrev:
tdci skrev:
Jeg vet ikke helt om jeg hadde valgt mondeo igjen i dag, jeg har også en v50 som har hatt sine feil fra den var ny. Så det kan godt hende det hadde blitt mondeo igjen etter en tur i tenkeboksen. de feil jeg har hatt : lakkering nedre halvdel av bakluken pga skjolder, bytte taktrekk pga utgliding ved kupe lys foran, sprekk i gummislange mellom turbo og motor, frontlys gikk amok pga løsnet regulator foran, tomt batteri, fikk nytt, her og nå på dieselvarmer virker ikke, Merkverdigheter : "rar" slitasje på bakhjul- mere slitt enn forhjulene- fant ingen feil. skiftet seteramme, byttet batteri igjen, diesel brenneren fusker, har vel vært på ford med det 6-7-8 ganger, byttet hele dieselbrenneren . skranglelyd i motoren, viste seg å være noe inni luftfilter boksen, begynte rett etter service. km i dag er 43000km.

wow... du er tålmodig!

Min servicehistorikk er på 19 fullspekkede A4 sider. Alt fra skifte av begge xenon lyktene, 3-4 batteri, brytere, ny midtkonsoll, ny forstilling, nye sommerdekk, brent el. anlegg, 3 nye frontruter grunnet kortslutting.... og mer er der...

Og du sier jeg er tålmodig!! Forbannet triste greier. Er DET MULIG AT DET ER SÅ MYE GALT? Ja, jeg tviler ikke på det du sier, men det er jo enormt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   15/2/2010, 14:30

HmmTja...Det var da voldsomt. Den er jo hakket værer enn min. Må si du har fått din dose med dritt.
Dette må da være en klar omlevering. Folk har da fått omlevert med mindre dritt enn dette.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 71
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   16/2/2010, 09:20

Da var bilen sannelig bilen byttet gitt, merker at jeg tidvis tar meg i å savne Mondeoen - kjørekvaliteten var trossalt helt glimrende.

Kom i snakk med en som jobber innen et av de største leasingselskapene her i landet, og visstnok er det en generell oppfatning i bransjen at Mondeoen har endel kvalitetsproblemer, spesielt rundt det elektriske anlegget... får håpe det blir en løsning på dette etterhvert...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   16/2/2010, 11:38

Neonleon skrev:
Da var bilen sannelig bilen byttet gitt, merker at jeg tidvis tar meg i å savne Mondeoen - kjørekvaliteten var trossalt helt glimrende.

Kom i snakk med en som jobber innen et av de største leasingselskapene her i landet, og visstnok er det en generell oppfatning i bransjen at Mondeoen har endel kvalitetsproblemer, spesielt rundt det elektriske anlegget... får håpe det blir en løsning på dette etterhvert...

hva ble det? Lykke til uansett!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   16/2/2010, 13:04

Citroen Grand C4 Picasso falt valget på denne gangen.... var ei stund inne på S-maxen, men... hehe.... kanskje neste gang - får se historikken av Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   16/2/2010, 13:08

Gratulerer! Du må gjerne rapportere hvordan citroen c4 oppfører seg etterhvert som mila går!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tuva

Antall Innlegg : 17
Registration date : 01.09.2009

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   16/2/2010, 13:56

Gratulerer! Har selv gått fra Mondeo (via Toyota Avensis (det var en liten nedtur på de fleste områder, dessverre...)) til Citroen Grand Picasso. Du vil nok savne litt kjøreegenskapene og kjøregleden i Mondeoen. Etter å ha kjørt mange "mellomklassebiler" de siste årene, må jeg si at Mondeoen stiller i en klasse for seg mht kjøreglede og kjøreegenskaper.

Men om du ikke får sylskarpe kjøreegenskaper på Grand Picassoen, får du komfort, god plass, lys og fin kupe, mye utstyr og en bil der ungene stortrives - og sannsynligvis få problemer. Vi har hatt tilsammen 13 Citroener som (bortsett fra en XM og første utgaven av C5) har vært meget driftsikre og trofaste.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   16/2/2010, 15:53

Vi opplevde det etter prøveturen med Picassoen, ikke snakk om at guttungen ville tilbake til Forden! Etter å ha kjørt Picassoen ca 1000 km siste døgnet er faktisk stereoen det jeg har tatt meg i å savne mest..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   17/2/2010, 20:32

Hadde Citroën Grand Picasso som leiebil en sommer. To uker i Frankrike. Rommelig og praktisk, med et treskeverk av et automatgir. Helt parodisk. Men ungene likte den, ja.

De elsket også S-Max'en da vi prøvde den. Nesten umulig å få dem ut av bilen. Så hvis de ville velge ble det nok en flerbruksbil av ett eller annet slag. Men så lenge Pappa får velge er saken en annen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   2/3/2010, 23:16

I dag var det den siste turen med Mondeoen. Solgt på 9 dager. Må innrømme at jeg ble tatt litt på sengen av interessen på den, samtidig med at jeg fikk det jeg skulle ha. Så der ble det endelig en glad historie.
Utrolig lettelse å være ute av hele Ford systemet. Spesielt etter de siste hendelsene på verkstedet.

Fikk låne en Opel Insignia Cosmo stv. et døgn. Etter det var valget klart. Første inntrykket er dørhåndtaket, det er av en helt annen kvalitet enn det raklete håndtaket som var på min Mondeo. Kupeen var mindre men ikke plagsom, her var jeg bortskjemt med at Mondeoen var "XL"
Insigniaen ga en følelse av å sitte mer i bilen enn på. Den kjører bra og oppleves trygg på krevende vinterveier. Det virker som de har latt bilen overstyre litt når elektronikken begynner å jobbe, som igjen ga en mer riktig retning på bilen i glatte svinger.
Monterte 9-18 kg. barnesete med isofix fester i bilen. Her var Insignia enklere å få barnet inn i setet. Baksetene i Insigniaen var lavere enn Mondeoen, og dermed større åpning.
Interiøret er helt greit. Blanding av aluminium, hardplast, mykplast og pianolakk.
Skal jeg sette fingeren på noe, var det dieselstøy ved lav hastighet og tomgang. Her knattret det noe mer enn det jeg var vant til, men i litt mer enn byhastigheter og oppover, forsvant dieselstøyen. Her oppleves dieselstøyen og veistøy en anelse lavere enn i Mondeoen.
Lasterommet er mindre, men helt OK til vårt foremål. I tillegg så er bakluken el. drevet, innenfra og fra fjernkontrollen noe jeg synes er genialt.

Må ned i utstyr ift. Mondeoen men allikevel blir det greit. Opel har andre smarte løsninger. Feks. Smart beam.. aut. av/på blending på fjernlys og 9 forskjellige lys oppsett som tilpasser seg etter lysmengden automatisk der man kjører, samt ledlys i frontlykten.
Opels flexiride er en tann vassere enn IVDC, da det også påvirker gass og ratt i tillegg til støtdempere i sport modus. Her skifter også instumentbelysningen til rødt når man velger sport..
Den leveres også med Webastovarmer med fjernkontroll. Her velger jeg Defa warm up med kupevarmer...Ikke noe mer batteritull.

Det beste var at jeg ble tilbudt en ventebil type Focus stv. mens jeg venter på den nye, som har en prod. tid på 10-12 uker, for mindre utgifter enn det jeg måtte betale i avdrag for Mondeoen siden jeg står uten bil nå. Det kaller jeg service.

Synd at min Mondeo og forhandlere har vært anstrengt og til tider svært belastende, fra stort set dag 1 da kontrakten ble skrevet. Desværre fikk jeg en rævabil og en gjeng med klovner til å ordne opp i produktet sitt.
Igjen.. har ingenting å utsette på hva den kan. Synes forsatt at den er en av de flotteste stasjonsvognene og den kjører fantastisk.

Håper bilen skifter karma med ny eier.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   3/3/2010, 18:01

pantherX: Lykke til med ny bil! Sannsynligvis er Opel Insignia en meget god bil.

Ang. service tror jeg det varierer kraftig fra forhandler til forhandler. Her jeg bor er Ford-forhandleren kjent for å være veldig bra (etter det JEG har hørt), mens Opel er kjent for å være heller dårlig - noe blant annet min far har fått oppleve.

Likevel finnes det nok eksempler på begge deler (at noen er misfornøyde med Ford, og at noen er fornøyde med Opel. Jeg snakker da om lokale forhandlere)

Ang. Ford så har jeg kun vært der én gang med reklamasjon, derfor har jeg foreløpig et for lite grunnlag til å uttale meg personlig.

Hold oss gjerne oppdatert på Insigniaen. Jeg personlig er ikke Ford-fan og vil gjerne vite hvordan det går for deg. Alt det beste ønsker jeg deg
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   3/3/2010, 18:04

pantherX. Gratulerer med ny bil. Kom tilbake med info etterhvert som opelen får noen mil på nakken!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kbanto

Antall Innlegg : 26
Registration date : 11.11.2008

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   3/3/2010, 23:18

Vet om 2 dårlige erfaringer hr med insignia. Mest elektronikk feil.
Begge jeg kjenner til byttet biler innen ett år, og ene gikk til BMW mens den andre gikk til mondeo. Begge er nå fornøyd.
Håper ikke du og blir plaget.
Men problemer kan man få med alle biler.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   4/3/2010, 20:35

Takker...Håper det er noe å skrive hjem om når bilen har rullet noen meter.
Når det gjelder Opels kundebehandling har jeg også fått med meg at de scoorer noe dårligere iht. gjennomsnittet.

Men helt ærlig, dårligere enn det jeg har vært igjennom hos Ford skal godt gjøres. Og da har jeg hatt to forskjellige forhandlere. Den ene scooret høyt på løgn og den andre scooret høyt på uduglighet.

kbanto....der kan du se, jeg har rømt den andre veien.

Det positive med å ha hatt så mye strul, er at du lærer mye underveis. Delvis her fra forumet og hva man må sjekke før underskriften fanger.. Det fikk jeg erfare i dag under kontraktsunderskrivelse. Tror selger tok 4-5 telefoner til importøren ang. utstyr og funksjon. Fikk også med dato for fristilles fra kontrakt hvis bilen blir vesentlig forsinket.

Må innrømme at det er ikke samme glød og intusiasme denne gangen. Forrige gang var det litt mer "jubalong" Men når man har tapt 100,000,- på 2 år, så blir det automatisk litt mindre og rutte med neste gang man skal ha ny bil.
Hadde en plan om å være med Ford til neste gang behovet for ny bil ble aktuelt. Så for meg litt mindre tap med kundeforhold osv. Men det krasjet.
Så da var det bare å plukke opp restene og se hva som var på markede av ny bil til budsjett og behov.

Siden det er opplest å vedtatt at det er feil på alle biler, så var det bare å finne en som kunne spekkes med vårt behov og så spiselig ut. Så får vi håpe at vi tåler hvit bil...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tacomodo
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 52
Registration date : 29.01.2010

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   7/3/2010, 17:21

Titt innom og post noen erfaringer med den nye bilen etterhver da.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://tacomodo.com
ikkefordeier

Antall Innlegg : 3
Registration date : 02.04.2010

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   2/4/2010, 16:08

I fare for å ødelegge en vedtatt og opplest "sannhet" blant enkelte på dette forumet vil jeg påstå det fortsatt lages nesten feilfrie biler. Min nåværende bil (japanskprodusert) er en slik, dvs. nesten feilfri år etter år siden ny, og sannsynligvis begynner enkelte koreanske biler å nå samme kvalitet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   2/4/2010, 17:57

ikkefordeier skrev:
I fare for å ødelegge en vedtatt og opplest "sannhet" blant enkelte på dette forumet vil jeg påstå det fortsatt lages nesten feilfrie biler. Min nåværende bil (japanskprodusert) er en slik, dvs. nesten feilfri år etter år siden ny, og sannsynligvis begynner enkelte koreanske biler å nå samme kvalitet.

Kan du opplyse om hvilket merke og type, så vi Ford eiere vet hva vi kan se på neste gang vi bytter?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ikkefordeier

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   2/4/2010, 21:11

Subaru, Suzuki, Honda m.m. er eksempler på slike bilmerker.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 65
Registration date : 08.10.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   2/4/2010, 22:11

Nåja japsene er ikke feilfrie,min far som sverger til japansk påstår også at japanske biler er feilfrie,han hadde subaru før og Honda nå.Men jeg vet at det har gått med noen tusenlapper til drivledd og div andre ting.Når det gjelder Suzuki måtte vel de ty til samme Dieselmotor som står i Ford pga at de ikke fikk godkjent sine egne da de ikke greide de europeiske utslippskravene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   3/4/2010, 10:40

ikkefordeier skrev:
Og hvem av disse er din nåværende bil?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   3/4/2010, 10:59

heisann e ny innpå her.

måtte bare bli medlem så jeg kan skrive innpå her .

feilfrie biler ja dem finnes. fikk min mondeo titanium s 9 jan 09 og til dags dato ingen feil!!! helt kongebil

kjedeligt med naboen sin japse da som bor omtrent på verksted av samme årsmodell!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   3/4/2010, 11:29

ikkefordeier har registrert seg her på FORD forum og har skrevet 2 innlegg kun for å reklamere for japanske biler.

Enkelte har virkelig lite å gjøre. Rolling Eyes

PS
Vår andre bil er en Toyota, men her diskuterer vi om Mondeo.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ikkefordeier

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   3/4/2010, 16:22

Les overskriften på tråden en gang til : Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe? Nei, i denne tråden snakker vi altså ikke bare om Mondeo.

Forøvrig kjører jeg Ford ofte, men er ikke Ford eier. Jeg viser forøvrig til denne nettsiden egne regler:

Jeg registrer at enkelt har hørt, vet om, eller har lest, om noen som ikke er fornøyd med "japanske" biler. Det blir umulig å svare på slike påstander når verken modell, antall år i drift/km, osv. er beskrevet. Jeg påstår derfor igjen at japanskproduserte biler er nesten feilfrie til noe kan motbevise dette. Men merk at slitasjedeler selvsagt må byttes på alle biler når de har gått en viss lenge. Og nei, det finnes nok ikke noen helt feilfrie biler når man ser over lengre tidsperioder. F.eks. har min bil hatt 1 feil i det siste tiåret, men heldigvis ble det reparert på produsentens regning til tross for at bilen var forlengst passert garantitiden.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   3/4/2010, 17:01

ikkefordeier skrev:
Les overskriften på tråden en gang til : Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe? Nei, i denne tråden snakker vi altså ikke bare om Mondeo.

Forøvrig kjører jeg Ford ofte, men er ikke Ford eier. Jeg viser forøvrig til denne nettsiden egne regler:

Jeg registrer at enkelt har hørt, vet om, eller har lest, om noen som ikke er fornøyd med "japanske" biler. Det blir umulig å svare på slike påstander når verken modell, antall år i drift/km, osv. er beskrevet. Jeg påstår derfor igjen at japanskproduserte biler er nesten feilfrie til noe kan motbevise dette. Men merk at slitasjedeler selvsagt må byttes på alle biler når de har gått en viss lenge. Og nei, det finnes nok ikke noen helt feilfrie biler når man ser over lengre tidsperioder. F.eks. har min bil hatt 1 feil i det siste tiåret, men heldigvis ble det reparert på produsentens regning til tross for at bilen var forlengst passert garantitiden.

Overskriften av denne tråden er helt riktig tolket av deg, i denne tråden diskuterer vi hva alternativet til Mondeo er når Ford ikke lenger er et alternativ, så av meg er du velkommen :-) Jeg begynte min nybil karriere i 1991 med en Subaru Legacy (Hadde en gammel Ford Taunus før denne) Etter dette hadde jeg min første Mondeo, så en Mitsubishi og så tre Mondeoer på rad. Av disse bilene er trolig Subaruen den bilen med minst feil, etterfulgt av mine tre første mondeoer. Mitsubishi var den verste og ble byttet ut et kun to år. Min nåværende Mondeo, har hatt noen feil, men min bil ligger vel ikke blant verstingene her på forumet, men allikevel vurderer også jeg å gå vekk fra Ford i løpet av året fordi Ford ikke tar nok tak i de feilene bilen faktisk har, og forhandler helt tydelig får for lite back up fra Ford Norge. Min neste bil kommer mest sannsynlig til å bli en Subaru.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   3/4/2010, 18:43

ikkefordeier skrev:

Du har glemt å nevne host host Toyota Prius kremt kremt ...

Det kan jo være noe feil med Prius-sjåførene også selvsagt, i hvert fall enkelte av dem, hehe
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   

Til Toppen Go down

Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 3 av 6Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 Similar topics
-
» Stasj tel Starcraft
» 70-talls Honda CB100, skal jeg kjøpe?
» Hvilken bensinkontroller/tuning-dings skal jeg kjøpe til min R6?
» El-Trøbbel, -86 Ford Cargo 0813
» Ford Mustang "rally edition"