Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AvInnlegg
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   31/1/2010, 21:52

Gratulerer! Har vært og kikket litt jeg også, men finner ikke noe som i mine øyne ser såpass bra ut og kjører så bra som Mondeo. Dessuten taper jeg vel for mye penger og en annen faktor med å selge Mondeoen er at den aldri er såpass i orden at det er aktuelt å vise den frem til potensielle kjøpere, da en såpass ny bil egentlig skulle være lytefri, men den dagen får jeg nok aldri oppleve.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 71
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   1/2/2010, 08:12

Helt enig, kjøreegenskaene er helt fantastiske! Men for en familie på fire med kjøring til barnehage og annet, er faktisk det viktigste kriteriet at vi kan stole på at bilen starter og vi føler oss trygg i bilen, på Modeoen gjør vi ingen av delene....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   5/2/2010, 15:26

Har også bestemt meg for at nok er nok. Må bare bli kvitt bilen og vekk fra Ford før garantien løper ut.

Er nå i gang med å finne den nye bilen, som kan gi meg noe av det Mondeoen ga meg. Plass, kjørbarhet og utseende.
Desverre synes jeg at Japansk er like spennende som en ragsokk. Og da er det ikke så mye å velge i mellom.

De som har fanget min oppmerksomhet er Citroen C5 og Opel insignia Cosmo.
Av de to tror jeg Citoenen er ett dårligere kjøp med tanke på annehåndsverdien selv om det er en tøff bil.
Må innrømme at Opelen ser bra ut, men er en tanke mindre enn Mondeon.
Har fått ett tilbud som lander på rundt 400.000,- som har stort sett det meste av utstyr inkl. Flexi-drive (IVDC)

Men så er det Opel da. Den får litt over jevn scoore i tester, men har ett dårlig rykte. Spesielt på opplevd kundebehandling. Men nå er det ikke noen hemmelighet at det er jeg kjent med fra før av.
Skal hente den til mandagen og ha den til tirsdag, så da får vi se om årets bil 2009 lever opp til forventningene..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   11/2/2010, 20:32

Da blir det bytte førstkommende mandag! Very Happy
Og for første gang kjennes ikke et snev vemod for å bytte bil (i motsetning til min Opel Ascona som ble byttet for X antall år sia.). Veldig god pris på bil kjøpt og med innbyttepris på 280' på min 2007 Mondeo er jeg ganske fornøyd Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   11/2/2010, 22:04

Gratulerer..Hør om de trenger en Mondeo til. Kanskje jeg må vurdere C5en igjen...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   12/2/2010, 10:04

Har generelt fått greie innbyttepriser alt fra 240 og opp til 280, men mesteparten 260 - 280... er veldig stort spenn, så anbefaler deg å prøve så mange forhandlere som mulig og presse mellomlegget litt Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   12/2/2010, 11:50

Var det forskellige bilmerker du hentet pris fra..? Hadde du automat..?
Skal prøve ett par forhandler til, men kjøre Finn.no parallelt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tuva

Antall Innlegg : 17
Registration date : 01.09.2009

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   12/2/2010, 12:15

Neonleon skrev:
Da blir det en Citroen C4 Grand Picasso i slutten av februar gitt! Ser fram til å bli kvitt dette skrammelet, spesielt etter at dørene igjen nektet å åpne seg fra innsiden igjen (har nå vært inne på verksted 2 ganger i 2010 med samme problem). I tillegg har handsfree'en nå sluttet å fungere!

Jeg er også tidligere Mondeoeier som nettopp har fått levert vår 2. Citroen Grand Picasso. Det skal innrømmes at Mondeoen er mer dynamisk å kjøre, og vår hadde også en livligere motor (140 dieselhester). Utover det er vi/og har vært kjempefornøyde med Citroen Grand Picasso. Suverent god plass, komfortabel, praktisk og ungene elsker den. Vi har hatt tilsammen 12 Citroener, og dersom man ser bort fra en XM jeg hadde i min ungdom, og en 2001 modell C5 (en av de første som ble levert i Norge) har alle de andre (bank i bordet) vært feilfrie..

Hadde som sagt endel småplunder med 2001 modellen av C5, men ikke brøkdelen av de problemer flere her forteller om med sine Mondeoer. Jeg "sutra" litt til Citroen Norge, og enden på visa var at jeg fikk omlevering. Bilen var da 1.5 år, og var gått ca 50000km. Jeg slapp unna med 15000 i mellomlegg. Syns det var veldig greit håndtert av Citroen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
paulsen79

Antall Innlegg : 10
Registration date : 03.02.2010

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   12/2/2010, 20:12

ingen biler er 100% perfekt sier jeg da.skal man ha noe som d ikke er noe problem med og lett og fikse.KJØPE EN BIL FRA 70 TALLET.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   12/2/2010, 21:23

Hentet tilbud fra ulike forhandlere (ikke bare Citroen), er ikke automat på Forden nei..

Hadde Picassoen på prøvekjøring for et par uker siden, og ble positivt overrasket over at det som papiret så ut som en svak motor leverte såpass.. den har ikke samme deilige kjørefølelsen som Mondeoen, men vi fikk ihvertfall både start på bilen og åpnet dørene - bare det var forfriskende Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 08.10.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   12/2/2010, 22:26

Må si meg enig med paulsen79 skal dere ha enkle og stort sett feilfrie biler så kjøp biler som ble laget før 1990.I dag er det stort sett data problemer som gjør at det blir noe tull med bilene.Men dere må huske at det er ikke Ford som lager datamaskinene til bilene,det er det underleverandører som gjør.muligens de samme som lager data til både Ford og Toyota og mange andre biler.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   12/2/2010, 22:32

Nå er det ikke bare det som det går på, også kundebehandling og service hos forhandler/verksted kommer inn i betraktningen, og her har begge levert godt under forventninger.. når jeg må inn på samme verksted 3 ganger iløpet av to uker fordi jeg ikke kan få åpnet bilen innenfra, så blir det to ganger for ofte, spesielt når en har vært inne 3 ganger tidligere med samme problem...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   12/2/2010, 22:36

Sjekket loggboka for å se antall besøk, er 17 verkstedbesøk på de 26 månedene jeg har hatt bilen (serviceintervall holdt utenfor), syntes det kanskje er litt i overkant over hva som kan forventes...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   12/2/2010, 22:57

Det er 17 for mye,men mandags-biler finner mann overalt.På et annet forum diskuteres det Mercedes der er det en konkuranse om hvem som har flest verkstedbesøk,tror rekorden var en som hadde 24 på relativt kort tid.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   13/2/2010, 11:43

Greit nok at de fleste delene ikke blir laget på "huset" lenger, men leveres av underleverandører.
Forsatt er ikke det noen undskyldning uansett merke.
Alt som leveres blir laget på spesifikasjoner fra de forskjellige bilmerkene. Til syvende og sist sitter de med kvalitetskontrollen. I det her tilfelle står det Ford på det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   13/2/2010, 21:41

Skjønner ikke hvorfor noen av dere kaller alle oss som har alt for mye problemer og for mange verkstedbesøk at vi har "mandagsbiler". Dette er bare tull!!

Ford Mondeo er en kvalitetsmessig katastrofe, og jeg vil heller snu på det og si at de av dere som legger lista alt for høyt kun har hatt flaks eller dere vil bare ikke inrømme alle feilene dere har hatt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   14/2/2010, 00:29

Jeg vet nå ikke det,klart det er synd at noen får store problemer med sine biler.Men av alle de tusenvis av bilene som lages om det er Ford eller hva det er slags bil så vil mann finne noen som ikke holder mål.Personlig er jeg fornøyd med min bil som jeg har hatt i 28 mnd nå,den hadde noen barnesykdommer f.eks lekasje i frontruta når det regnet kraftig,og denne kneppelyden på venstre side.Men det ble fikset av forhandler,når mann prater med andre som har biler av diverse merker så har også de problemer,hva med Audi og sine forstilling og girkasse problemer?Har en nabo som måtte bytte girkasse på sin Audi hvor garantien var utgått,det kom på 75,000 kr.Og hva med Mercedes og sine problemer med elektronikk og rust/korosjon?Så har vi Toyota som sliter for tida med sitt gode rykte.Det jeg vil fram til er at de aller fleste er fornøyd med sine biler om det Ford eller Toyota,om det er japansk,Tysk eller til og med Fransk.Så at Mondeon er en kvalitetsmessig katastrofe vil jeg ikke være med på,mulig det er på tide og starte en tråd for fornøyde Mondeo eiere?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   14/2/2010, 09:47

Hvorvidt jeg har hatt flaks er litt vanskelig å avgjøre, men det er meningsløst å påstå at jeg ikke innrømmer feil. Det vet du ingenting om. Det er greit å påpeke din egen misnøye ut fra feil du har hatt med bilen, men denne uttalelsen virker som at du ikke kan akseptere at noen er fornøyd med bilen sin. Det blir det samme som om jeg skal si at du overdriver feil på bilen din. Ro ned frustrasjonen din, dette ble for dumt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   14/2/2010, 12:39

Liten klimalekkasje ved passasjersete foran, feil på oljemåler og løst førersete. Det er alt etter 2 år og ca. 40 000 km. Kvalitetsmessig katastrofe? Nei.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kbanto

Antall Innlegg : 26
Registration date : 11.11.2008

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   14/2/2010, 13:17

HmmTja
Skiftet abs sensor venstre side bak, løs seteramme pass side fremme. Alt fikset på garanti. 65000 km på to år er ikke dette noen mandagsbil. Kvalitetsmssig katastrofe er det iallefall ikke!!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   14/2/2010, 15:00

Defekt lys over baksete - skiftet på garanti. Noe annet? Nei. Mente det var en ulyd fra omtrent bagasjerommet, men den har forsvunnet.

Kvalitetsmessig katastrofe? I don't think so. Bilen er nydelig, komfortabel, romslig og et eventyr å kjøre.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   14/2/2010, 15:35

jeg har hatt noen feil og vært passe gæern noen ganger, men er jo glad i bilen og. det er og veldig hyggelig at noen har lite feil, da kommer troen på bilen litt tilbake igjen. det er jo viktig med litt sol også!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   14/2/2010, 16:08

Er nok lett at nye lesere av forumet får inntrykk at Mondeoeiere generelt er plaget av store kvalitetsproblemer. Ingen grunn til å klandre de som poster om problemer, for gjentatte feil på en ny bil er utrolig frustrerende og jeg hadde sikkert gjort det samme, men de 3-4 det gjelder har nok fått "mandagsbiler", som man finner hos alle bilmerker, tror jeg.

Min egen erfaring er som Mondeo Man: Har kun skiftet et sidespeil (på garantien). Ellers har det vært 61' problemfrie km preget av kjøreglede og eierglede. Hele familien er fortsatt strålende fornøyd med bilen. Kan godt bli Mondeo igjen når garantitiden er over. På den annen side: "Forandring fryder!". Vi får se ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   14/2/2010, 17:26

Jeg vet ikke helt om jeg hadde valgt mondeo igjen i dag, jeg har også en v50 som har hatt sine feil fra den var ny. Så det kan godt hende det hadde blitt mondeo igjen etter en tur i tenkeboksen. de feil jeg har hatt : lakkering nedre halvdel av bakluken pga skjolder, bytte taktrekk pga utgliding ved kupe lys foran, sprekk i gummislange mellom turbo og motor, frontlys gikk amok pga løsnet regulator foran, tomt batteri, fikk nytt, her og nå på dieselvarmer virker ikke, Merkverdigheter : "rar" slitasje på bakhjul- mere slitt enn forhjulene- fant ingen feil. skiftet seteramme, byttet batteri igjen, diesel brenneren fusker, har vel vært på ford med det 6-7-8 ganger, byttet hele dieselbrenneren . skranglelyd i motoren, viste seg å være noe inni luftfilter boksen, begynte rett etter service. km i dag er 43000km.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   14/2/2010, 21:17

tdci skrev:
Jeg vet ikke helt om jeg hadde valgt mondeo igjen i dag, jeg har også en v50 som har hatt sine feil fra den var ny. Så det kan godt hende det hadde blitt mondeo igjen etter en tur i tenkeboksen. de feil jeg har hatt : lakkering nedre halvdel av bakluken pga skjolder, bytte taktrekk pga utgliding ved kupe lys foran, sprekk i gummislange mellom turbo og motor, frontlys gikk amok pga løsnet regulator foran, tomt batteri, fikk nytt, her og nå på dieselvarmer virker ikke, Merkverdigheter : "rar" slitasje på bakhjul- mere slitt enn forhjulene- fant ingen feil. skiftet seteramme, byttet batteri igjen, diesel brenneren fusker, har vel vært på ford med det 6-7-8 ganger, byttet hele dieselbrenneren . skranglelyd i motoren, viste seg å være noe inni luftfilter boksen, begynte rett etter service. km i dag er 43000km.

wow... du er tålmodig!

Min servicehistorikk er på 19 fullspekkede A4 sider. Alt fra skifte av begge xenon lyktene, 3-4 batteri, brytere, ny midtkonsoll, ny forstilling, nye sommerdekk, brent el. anlegg, 3 nye frontruter grunnet kortslutting.... og mer er der...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   

Til Toppen Go down

Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 6Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 Similar topics
-
» Stasj tel Starcraft
» 70-talls Honda CB100, skal jeg kjøpe?
» Hvilken bensinkontroller/tuning-dings skal jeg kjøpe til min R6?
» El-Trøbbel, -86 Ford Cargo 0813
» Ford Mustang "rally edition"