Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
AvInnlegg
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   6/9/2010, 23:15

hypnotic skrev:
tdci skrev:

volvo er en flott bil, men akkurat å bytte fra mondeo til v70 pga mye feil på mondeo er å skyte seg selv i foten! Nå kan man vel ikke sammenligne en topp utstyrt v 50 momentum med en mondeo ghia x, men den opplevde kaviliteten er absolutt best i mondeo, det går på alt fra seter, dører , kjøreegenskaper, det meste virker mye tyngre og mere robust enn v50.

Kan overhode ikke sammenligne V50 med verken Mondeo eller V70, det ser en jo med en gang en stikker nesa inn i Volvo-butikken.

Skyte seg selv i foten? Vi logger 4 mnd og 6000km på vår 2010 V70 uten feil. De Mondeoene MK4 vi eide hadde da avslørt seg selv lenge før det.

Hilsen meget fornøyd Volvo-eier uten skuddhøl i føttene.

flott at du ikke har hull i føttene! Smile
Mine erfaringer bygger på en 06modell v50 og en 08 mod mondeo. begge kjøpt nye og har de fortsatt. og mener fortsatt at opplevd kvalitet er bedre i mondeo.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ipconfig

Antall Innlegg : 34
Registration date : 05.05.2008

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   24/9/2010, 22:13

Da ble det en S-Max på meg. Har bestilt en Titanium 140hk med powershift og litt utstyr. Var veldig god å kjøre så nå må Mersen selges.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Scorpio

Antall Innlegg : 10
Registration date : 01.01.2008

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   6/1/2011, 16:02

pantherX skrev:
john skrev:
var da fælt så negativt til v70 da vil heller gratulere hypnotic med ny fin bil! håper du blir fornøyd!

Slenger meg på den. Gratulerer med Volvoen. Terningkast 5 må vel være bra, selv for de skeptiske.
Trodde selv at jeg nedgraderte meg med Insigniaen, men den bare gror på seg.
hei! jeg lurer på hvordan det går med insigniaen. er det noen problemer med den?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   7/1/2011, 02:51

Scorpio skrev:
pantherX skrev:
john skrev:
var da fælt så negativt til v70 da vil heller gratulere hypnotic med ny fin bil! håper du blir fornøyd!

Slenger meg på den. Gratulerer med Volvoen. Terningkast 5 må vel være bra, selv for de skeptiske.
Trodde selv at jeg nedgraderte meg med Insigniaen, men den bare gror på seg.
hei! jeg lurer på hvordan det går med insigniaen. er det noen problemer med den?

Hei Scorpio...noen tanker rundt ny bil..?

Beste bil jeg har hatt noen gang, angrer ikke et sekund på valget. Har rullet 18.000 Km. snart, og den føles akkurat like "tight" som da jeg hentet den ut av butikken. Kona var veldig glad i Mondeoen og var lenge lunken til Insigniaen. Hun bare elsker den nå.

På vinterføre er den en drøm. Hadde noen karer med i bilen i dag som ikke har sittet på før på noen skikkelig vinterveier. En av dem lurte på om det var 4 hjulstrekk.. Smile
Trikset er åpenbart at elektronikken tillater bakenden at slippe litt, så man har riktig retning på snuta hele tiden. Føles veldig trygt.
Autolysene er helt konge. Her fungerer alt perfekt. Det kuleste er auto. fjernlysene. Har ikke rørt en lysbryter siden jeg fikk bilen, bortsett fra blinklysene.

Denne har også bakkestarthjelp. Var litt skeptisk til denne funksjonen siden den ikke kunne slås av. Den er utrolig behagelig. Det er nesten så man ikke merker den slipper, i motsetning til min tidl. Mondeo som bare var en plage. Den ble fort satt ut av drift.

El. bakluke er bare tingen. Ikke en masse fingere på bakluken eller vann som deiser ned over deg når den lukkes.

Ikke så dumt med spylere og vindusviskere som faktisk holder frontruten ren heller, i mottsetning til Mondeoen. Min var et mareritt. Ble alltid store grå felter igjen på ruten. Prøvde å vaske frontruten med alle slags remedier samt tillsetning i spylervæsken. Selv etter skifte av svinedyre vindusviskere varte det bare en kort stund.

Ang. plass i bilen så har det ikke vært noe problem for oss, tvertimot føler vi oss mere i ett med kupeen samt vi får med det vi skal.

Må innrømme at ACCen i Mondeoen er savnet, men det er også alt.

Min største skepsis var Opels frynsete rykte ang. kundebehandling. Det skulle vise seg at være ubegrunnet. Den kontakten jeg har hatt i etterkant har vært super.

Noe småplukk har det vært.

Den var litt slapp på 2. gear på lavt turtall - Her ble alle glødepluggende skiftet.
En olje feilmelding - Ingen feil funnet, men de valgte å bytte oljetrykksbryteren.
Litt høyt høyre frontlys fra fabrikk - Justert til riktig høyde.
En pålagt kampanje fra Opel - Oppgradering av BCM program (Body-Controle-Module)

Bilen ble levert om morgenen og ferdig til lunsj. Alt på garantien.

Dette er heller ikke så dumt:

* Insignia wins “Best Individual Ranking” category in DEKRA Faults Report 2011
* Lowest defect rate of all tested vehicles

Rüsselsheim. The Opel Insignia is the vehicle with the fewest defects according to the results of the DEKRA Faults Report 2011. With an index of 96.1 percent fault-free Insignias, the Opel flagship achieved the best result of all tested cars. This is the second consecutive year an Opel vehicle took this honor following the Corsa’s victory in the “Best Individual Ranking” category in 2010. The DEKRA generates its annual faults report by conducting precise type assessment in eight vehicle type classes and three kilometer reading ranges. The faults report is based on data from 15 million inspections made on 230 different models

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   7/1/2011, 10:42

Takk for tilbakemelding pantherX
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?   

Til Toppen Go down

Nok Ford for meg - hva skal jeg kjøpe?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 6 av 6Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Similar topics
-
» Stasj tel Starcraft
» 70-talls Honda CB100, skal jeg kjøpe?
» Hvilken bensinkontroller/tuning-dings skal jeg kjøpe til min R6?
» El-Trøbbel, -86 Ford Cargo 0813
» Ford Mustang "rally edition"