Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

For tett bil? Varmeapp. leverer mer enn det som slippes ut.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Allan

Antall Innlegg : 20
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: For tett bil? Varmeapp. leverer mer enn det som slippes ut.   3/1/2010, 22:36

I dag stod jeg utenfor bilen mens varmeapparatet gikk for fullt. Det blåser ut av alle dører så det suser. Hører tydelig suset fra alle dører og bakluke når jeg går rundt bilen.
Når døren åpnes er det som å slippe luft ut av en ballong. Er det spjeld eller åpninger som jeg har glemt å åpne? Hvor slippes luft ut av bilen?
Bilen kan jo ikke bli varm når den kalde lufta ikke slipper ut.
Har en combi 2008.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: For tett bil? Varmeapp. leverer mer enn det som slippes ut.   3/1/2010, 22:45

Hei,

Når du setter varmen på "Max", tror jeg du samtidig aktiverer resirkulering av luften.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Allan

PosteTema: Re: For tett bil? Varmeapp. leverer mer enn det som slippes ut.   3/1/2010, 23:05

Vifte må kunne gå for fullt uten at resirk er aktivert. Aldri vært borti noe lignende. Men jeg tror at "max" ikke ble benyttet.
Skal ha bilen på verksted til torsdag så jeg får prøve meg litt frem med forskjellige innstillinger her.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: For tett bil? Varmeapp. leverer mer enn det som slippes ut.   3/1/2010, 23:53

Hei,

Tror det bare er når knappen "Max" er trykket inn at resirkuleringen blir aktivert. Skal nok ikke skje kun ved regulering av viften.
På min forrige Mondeo, produsert nov. 08, gjorde forhandleren større "åpninger" i utluftingen. Mener å huske at de er lokalisert i bakskjermene, skjult av støtfangeren.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Allan

PosteTema: Re: For tett bil? Varmeapp. leverer mer enn det som slippes ut.   4/1/2010, 16:32

Resikrulasjon blir deaktivert når max knappen trykkes inn. Prøvde dette i dag morres.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: For tett bil? Varmeapp. leverer mer enn det som slippes ut.   Today at 06:02

Til Toppen Go down

For tett bil? Varmeapp. leverer mer enn det som slippes ut.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1