KnutB Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg: 235 Location: Fjellhamar Registration date: 25.08.2008
 | Tema: Re: Vinterhjulene på plass 16/10/2010, 15:41 | |
| Dekket var helt flatt, bokstavelig talt. Har nok stått slik i hele sommer. Tror jeg hadde endt opp med kast i dekket dersom det var blitt reparert. Hadde jeg hatt hjulene hengende på veggen hadde det nok sett anderledes ut. Har plugget før, og det har fungert helt topp. Nå hadde vinterdekkene kun gått 12-15 000km, så det var nok mye igjen. Uansett godt å gå vinteren i møte med nye helt feilfrie dekk. |
|
biggame SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 445 Age: 43 Location: Fjellhamar Registration date: 25.10.2008
 | Tema: Re: Vinterhjulene på plass 16/10/2010, 20:49 | |
| Rett eller galt, mine har ligget flatt stablet i høyden. Det siste var flatt men holder heldighvis på lufta nå og har ikke tegn til ujevnheter. Hvorfor det var flatt?, aner ikke... |
|
KnutB Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg: 235 Location: Fjellhamar Registration date: 25.08.2008
 | Tema: Re: Vinterhjulene på plass 16/10/2010, 22:40 | |
| Tror nok det er helt ok å lagre dekkene liggende i høyden. Jeg hadde stablet mine stående oppe på hverandre. Hadde jeg lagt de, hadde det nok gått bra. |
|
Inbreak SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 449 Location: Bergen Registration date: 19.11.2008
 | Tema: Re: Vinterhjulene på plass 17/10/2010, 16:50 | |
| | KnutB skrev: | | Dekket var helt flatt, bokstavelig talt. Har nok stått slik i hele sommer. Tror jeg hadde endt opp med kast i dekket dersom det var blitt reparert. Hadde jeg hatt hjulene hengende på veggen hadde det nok sett anderledes ut. Har plugget før, og det har fungert helt topp. Nå hadde vinterdekkene kun gått 12-15 000km, så det var nok mye igjen. Uansett godt å gå vinteren i møte med nye helt feilfrie dekk. |
Derfor heiter det seg at hjula skal ligge, eller henge. Hadde du hatt dekka liggande hadde det garantert gått ann å plugge det. Kjip kost å måtte ta, dekka var vel max halvslitte. Sjølv uten punktering kan ein risikere kast I hjulet om det står over tid. |
|