Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Dieselvarmer

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Mondrake

Antall Innlegg : 3
Registration date : 02.01.2010

PosteTema: Dieselvarmer   2/1/2010, 14:45

Så litt om dieselvarmere - kan noen gi meg tips?

På konebilen vår Focus 2006 90HK TDCi er dieselvarmeren bare skrap. Dessverre fyller varmeren seg opp med feilmeldinger slik at den ikke kan brukes. Jeg kan tilsynelatende aktivere varmeren i kjørecomputer-menyen, men varmeren starter ikke.

Jeg har vært hos forhandler og fått varmeren tømt for feilmeldinger (de stiller villig opp). Varmeren virker da ei stund, men etter noen dager er det stopp igjen. Ved siste verkstedbesøk fikk jeg høre at varmeren bør overhales pga soting og at denne sotingen sannsynligvis er rotårsaken til problemene.

Har noen i Forumet opplevd det samme med sine varmere? Jeg antar (kanskje litt kunnskapsløst) at Focus og Mondeo har samme dieselvarmere og at andres erfaring kan hjelpe meg. Er en slik overhaling en omfattende jobb eller kan det gjøres hjemme?

På min 2009 S-Max har jeg ingen problemer med varmeren min. I denne bilen er også brukergrensesnittet langt bedre enn på den gamle Focusen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Campist
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 88
Registration date : 28.12.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   2/1/2010, 18:57

Kanskje burde jeg ikke svare, m en på min forrige mondeo ble dieselvarmeren montert (via klargjøringen hos butikk) av et ekstern verksted. Det var en Ebesprächer.
Enten det er den eller en Webasto, så finnes det kanskje et verksted som har spesialisert seg på akkurat dem hos deg også?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.campist.info
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 660
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   2/1/2010, 20:32

Kan overhales selv om du har litt teknisk kunnskap.
Problemet med focusen er plassering av varmeren, man må flytte på motoren for å få den ut
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondrake

PosteTema: Re: Dieselvarmer   3/1/2010, 13:50

Flytte motoren .. Håper du kødder med meg her.

Er det noen som har gjort en slik overhaling. Finnes det feks et rep-kit for å gjøre denne jobben? Har noen en arbeidsprosedyre?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 660
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   3/1/2010, 16:23

Får repsett på ford.

Kødder ikke, må løsne på det ene motorfestet for så å dra hele motoren mot fronten.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondrake

PosteTema: Re: Dieselvarmer   3/1/2010, 20:01

Oppsann. Takk for tipset. Da blir det vel til at jeg setter bort dette til de som har dette som sin profesjon.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Dieselvarmer   

Til Toppen Go down

Dieselvarmer
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1