Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Auto-innfellbare sidespeil + vinter = dårlig kombinasjon?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Auto-innfellbare sidespeil + vinter = dårlig kombinasjon?   21/12/2009, 20:56

Hei,

Jeg er ikke så godt kjent med Mondeo, og vet derfor ikke om alle har det, men min Modeo har i allefall automatisk innfellbare sidespeil. Første gangen jeg låste bilen synes jeg det var himla tøft. Det er fortsatt en OK funksjon, men er det noen som har erfaringer med dette vinterstid?

Tenk deg at du har vasket bilen, eller det har regnet, og deretter fryser det på. Det er vinter og kaldt, du har ikke garasje. Jeg tenker at dette kan skape problemer for speilene? Knas knas når de skal felles ut eller inn?

1. Noen som har erfaringer med dette?
2. Noen som vet om det går an å deaktivere den automatiske funksjonen på noe sett?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Auto-innfellbare sidespeil + vinter = dårlig kombinasjon?   21/12/2009, 21:25

på min 08 er det innfellbare speil, men jeg må styre de selv. det kan godt hende det er en programmering sak.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Auto-innfellbare sidespeil + vinter = dårlig kombinasjon?   21/12/2009, 21:26

Ja, et Ford-verksted kan sikkert omprogrammere det, men jeg tenkte på om det var mulig å gjøre selv, men jeg tviler på det siden jeg ikke finner noe i instruksjonboken
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Auto-innfellbare sidespeil + vinter = dårlig kombinasjon?   21/12/2009, 22:40

09-modell har dette som auto ved låsing med bil, men det er også her manuell mulighet som ved tidligare. Men denne vil jo kun vere brukande når du allereide er i bilen når dei likevel alltid blir felt inn ved låsing. Har ikkje hatt problem med innfelling så langt i kulde og snø, men er meir betenkelig med tanke på lenger sikt når ting er meir slitt og belasta. Kunne godt tenkt meg at Ford hadde gitt mulighet til litt / ein del meir innstiling av diverse preferansar sjølv via conv+ f.eks. Av / på innfelling av speglar, av / på xenonlys, +++. I disktriktet f.eks er det gjerne ikkje så nødvendig med innfelling av speglar som i by, så då er det unødvendig å slite på dette heile tida. Broderen har ein 2 år gammal c-klasse, og der er det ein heil del muligheter for slike innstilling. Kunne og tenkt meg muligheten til å kople ut regnsensoren og heller berre bruke justering av vanlig intervall i staden. I mange tilfeller fungerar ikkje regnsensoren i det heiletatt, og er heilt på bærtur. Då blir det heller kopla over på rolig kontinuerlig visking, der eg heller kunne tenkt meg intervall.

Men til det siste spørsmålet, det går vel ikkje å kople ut innfelling sjølv. Då må du vel få verkstedet til å gjere det, og sikkert betale deretter.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Auto-innfellbare sidespeil + vinter = dårlig kombinasjon?   21/12/2009, 23:47

Jepp, du har vel rett. Er enig i at det sikkert kommer til å bli slitt om noen år, og ville også gjerne hatt muligheten til å slå av dette via Converse+

Takk for svar
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Auto-innfellbare sidespeil + vinter = dårlig kombinasjon?   

Til Toppen Go down

Auto-innfellbare sidespeil + vinter = dårlig kombinasjon?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Min Bmw 518i E34
» Street Legal Mosjøen
» NULL lyd fra subwoofer
» Oljetrykk
» XL 600 trekker dårlig