Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 83
Registration date : 22.11.2009

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   7/12/2009, 19:15

Titanium x 2009 skrev:
Det er helt ok og skrive om det negative, men sånn som noen av de mest aktive "syterne" her inne holder på syntes jeg ikke er greit.

Men jeg missliker sterkt at man holder igjen bare fordi man skal tilfredsstille de som ikke makter å innse at deres superinvestering faktisk kan ha feil og mangler.

Har man betydelige problemer med bilen, så er et slikt forum som det her, en grei klagemur. Har man mindre problemer, slik som jeg ”syter og klager” om, så er dette forumet helt topp til å få ut frustrasjon. Samtidig som man kan snappe om noen ideer og tanker rundt forbedringer og kompromisser for å få løst et problem.

Forumet er såpass ”lukket” at bilens renommé blir ikke skadet eller at det skremmer folk vekk fra å handle Ford. Tvert imot så mener jeg at et aktivt og levende forum viser at det er mange eiere som er genuint interessert i bilen sin.

Jeg for min del kommer ikke til å nøle med å spy ut eder og galle her på forumet dersom bilen min til over 400 lapper er den berømte katta i sekken. Vær ikke i det minste tvil om det!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HoJ
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 51
Registration date : 24.02.2009

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   8/12/2009, 17:45

Takker for svar dere.. Jeg kjøpte min første MKIII i 06, det var en brukt 04-mod. med TDCI 115hk automat. For derer som ikke har lest hvordan det gikk med den så kan jeg kort fortelle at Ford i Sarpsborg tok den tilbake igjen etter 11 ganger på verksted (i Stavanger hvor jeg bor) med den samme feilen, jeg var rett og slett dritt lei Mondeo...

Jeg måtte da altså kjøpe ny bil hos dem, ikke et vondt ord om folka på Stamsaas i Sarpsborg, de gav meg mye for bilen, samt gav en god pris på den bilen jeg nå har - nok en 04 mod, ikke automat, men en TDCI 130hk. Hvordan liker jeg den.. tja, det må være en grunn til at jeg neste gang ønsker meg en Mondeo igjen. Denne er rett og slett fantastisk. Flere i familien min har Volvo V70\S80 (nyeste mod), så jeg har prøvd de, men liker faktisk min gamle mondeo ennå bedre. Kona savner automat, og jeg (er jo en mann) vil ha ny bil..
Har sett litt på nettet, og synes at en får mye flott bil for pengene ved valg av ny mondeo vs. mange andre merker.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   8/12/2009, 20:21

Mine erfaringer med Kverneland i Bergen er svært gode, i tilfelle det er noen som lurer.

Plast-tre i Ghia? Du skal langt opp i hierarkiet før du får noe annet enn plast som ligner tre. I BMW får man tre som ligner plast, som om det skulle være noe bedre.

Leste en gang at ekte treverk ville kostet ca. 30.000 ekstra i kostpris.

Ellers anbefaler jeg å lese den svært omfattende tyske testen som ligger lenket øverst under tester her på forumet. Tallenes tale er ganske klar uansett språk, og Google Translation hjelper ellers godt på vei.

Ellers til diskusjonen: i dag ville jeg sterkt vurdert ACC i tillegg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   8/12/2009, 23:29

Styr unna. Elendig kvalitet/sammenskrudd. Alt for mange "begynner feil". Elendig service hos forhandler.

Men, god å kjøre, det skal den ha.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   9/12/2009, 11:40

Som en ser av disse innlegg er det ikke helt lett å avgjøre om det er smart å kjøpe Mondeo. Jeg synes det er ille å høre om de som har en så dårlig erfaring med ny bil at de ikke vil anbefale den. Ille i den forstand at sånn skal det ikke være. Jeg har vært heldig, uten å oppleve det jeg vil kalle feil. Hadde feilbalanserte sommerhjul, som R&S rettet etter et år uten å kreve noe for det. Dette er min 3 Mondeo, og jeg kommer sikkert til å kjøpe ny Mondeo når jeg om noen år bytter igjen. Passer på å bytte bil hvert 5 år, da får jeg vanligvis ingen feil som ikke tas på reklamasjon eller garanti. Det jeg vil fremheve med Mondeo, er kjøreegenskaper og mye bil for prisen. Et annet moment er forholdsvis rimlige service kostnader. Så håper jeg at bilen holder seg frisk 3 år til.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Campist
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 88
Registration date : 28.12.2008

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   10/12/2009, 15:53

Det beste med Mondeo er at det er bil som er laget til å kjøre med. At den er super å kjøre, har glimrende kjøreegenskaper det går an å kose seg med på svingete veier med mye bakker.

Det er verdt så mye for meg at jeg er villig til å ta noen negative ting.

Da her jeg det i alle fall morsom mens den virker. Og siden både min forrige og den nåværende stort sett funker glimrende smiler jeg fremdeles.

Jeg har prøvd en gang å kjøpe Norges kjedeligeste bil og fordi jeg hadde mye feil på den, ble det kjedelig både mens den virker og mens den var på verkstedet.

Jeg trives til og med med plastikkaluminium. Ghia kan dere ha for meg - kanskje det er en av grunnene til at disse bilene selges i flere utgaver?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.campist.info
tuva

Antall Innlegg : 17
Registration date : 01.09.2009

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   11/12/2009, 10:03

Må bare skyte inn at det aldri har vært min intensjon å antyde at Mondeo er en simpel bil innvendig. Jeg syns bare at Titanium er litt for "glorete" med aluminiumslooken sin, og var derfor lei meg for at alternativet da heter Ghia - og har treverk som det "glinser av". Heller ikke direkte pent, syns nå jeg da. Jeg har selvsagt ikke ment at Ford skulle utstyre en mellomklassebil med ekte trepaneler - og gjøre bilen uselgelig pga pris, bare for å ha sagt det...
Det ser imidlertid ut til at jeg har et alternativ i Titanium S, dersom lysten på klassens beste kjøreegenskaper, allright design, meget god plass og mye utstyr skulle melde seg igjen....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Campist
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 88
Registration date : 28.12.2008

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   11/12/2009, 18:40

tuva,
verden er ikke lett, for kjøper du Titanium S får du på kjøpet sportsfjæring. Jeg har det på min Tit X, og det gjør enda bitte litt til på kjøreegenskapene - MEN det gjør også bilen litt mer stump i humpene. Pose og sekk finnes ikke, her :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.campist.info
Sponsored content

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   

Til Toppen Go down

Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Ønsker å kjøpe bilradio
» elektromotor til førersete mondeo
» Ønsker kjøpe bobil!
» vw boble motor