Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
HoJ
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 51
Registration date : 24.02.2009

PosteTema: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   30/11/2009, 17:24

Har lest litt på forumet, og ser at det er en del feil med den nye mondeoen MK4.. men om det er mere feil med den en andre merker vet jeg ikke.
Jeg har nå MK3 som jeg er meget fornøyd med, den har gått lite så det er mye bil igjen, men så er spørsmålet, hva med å bytte til MK4? Det er nok den eneste bilen jeg nå vil ha byttet mot. Har faktisk ikke prøvd MK4 ennå, men den ser pen ut - også har den luftekanaler til pasasjerene bak noe jeg savner mye i den jeg nå har.

Sjefen (kona) vil ha automatgir, hvordan fungerer den i MK4..

Takker for svar.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 665
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   30/11/2009, 18:36

-Du blir ikke skuffet.
-Automaten fungerer meget bra.
-Det er ikke mer feil med mondeo mk4 en andre merker.
-De som er misfornøyd med mk4 rotter seg sammen her på forumet, klager å syter. Tenk på de 1000vis av andre som er kjempefornøyd.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   30/11/2009, 19:25

Hei,
Mondeoen er en kjempebil! Det er nok ikke fler feil på Mondeoen enn andre biler. Snakket med en kar på LeasePlan, de har 23 000 biler i Norge, og Mondeo MK4 er blant de bilene de har færrest feil med.
Ta med sjefen og ta deg en prøvetur!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HoJ
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 51
Registration date : 24.02.2009

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   30/11/2009, 19:44

Spørs om det ikke blir det etter hvert ja.. Er jo meget fornøyd med MK3, og regner med at MK4 er en del hakk bedre en denne igjen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   1/12/2009, 16:44

HoJ skrev:
- også har den luftekanaler til pasasjerene bak noe jeg savner mye i den jeg nå har.

Nå er det vel strengt tatt ikkje så masse effekt i luftinga bak, i alle fall ikkje varme på ein kald dag, så trur ikkje du skal legge noke i dette som eit pluss ved eventuelt bytte av bil. Eg hadde ikkje savna desse om dei var vekk i forhold til korleis dei faktisk fungerar.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   2/12/2009, 19:09

Titanium x 2009 skrev:
-Du blir ikke skuffet.
-Automaten fungerer meget bra.
-Det er ikke mer feil med mondeo mk4 en andre merker.
-De som er misfornøyd med mk4 rotter seg sammen her på forumet, klager å syter. Tenk på de 1000vis av andre som er kjempefornøyd.

De som er misfornøyd rotter seg vel ikke sammen, men kommer med nyttig informasjon om hva som er felles problemer, som Ford faktisk burde fange opp for å løse.

Jeg har en 08, som har gått 62000 km. Jeg har hatt veldig lite feil, og er fornøyd med bilen sett fra det ståstedet. Men jeg har hatt alle Mondeo versjonene, og var nok faktisk bedre fornøyd med min MK3 fordi på den hadde jeg 0 feil, bilen var mindre, dvs at jeg synes den var bedre å parkere i trange garasjer og plasser. Vil du ha en stor bil, som ligger godt på veien, lite støy og god plass innvendig. Da er Mondeo bilen for deg. Regner jo med at de feilen som mange har slitt med nå må være rettet snart.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   2/12/2009, 19:28

et vanskelig spørsmål! jeg tror jeg måtte gått i tenkeboksen en stund. men tror nok det hadde blitt mondeo igjen. jeg har en 06 v50 diesel og det har vært noen feil på den og. min mondeo har gått 40000km og hvis det roer seg med feil nå så blir det bra. kanskje ikke rart med feil på v50, det er masse ford deler og motoren er psa 1,6td på 110hk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Campist
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 88
Registration date : 28.12.2008

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   2/12/2009, 21:38

Ja. Løp og kjøp.
Jeg elsket min MKIII -07 og er enda mer glad i min MKIV.
Automatgiret savner jeg litt, men det er nesten ikke hver dag jeg girer likevel :-)

...men ikke kjøp bilen uten parkeringersensorer foran og bak, det gjør verden fantastisk mye lettere. DEt samme gjør AFS-lys. Jeg har linser og ikke xenon - og det fungerer glimrende. I tillegg er sidelysene helt perfekte når du rygger(!) fordi den hjelper deg til å se hjørnene foran i mørket (om du bruker speilene til å rygge med)
Suveren.Rett og slett suveren.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.campist.info
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   3/12/2009, 08:02

Sier som Campist: Løp og kjøp!

Jeg er meget fornøyd etter to år og 55000km. Har byttet et sidespeil med defekt varme. Ellers null problemer.

Av ekstrautsyret jeg bestilte vil jeg spesielt anbefale (i tilfeldig rekkefølge):

- Parksensorer (sikten bakover er dårlig)
- Bi-Xenon med hjørnelys (gir et mye kraftigere og bredere lysbilde enn halogen)
- Blåtann (for handsfree til mobilen)
- Dieselvarmer (ellers er bilen lenge kald om vinteren)
- Regnsensor (sparer mye fikling med viskerbryteren)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   5/12/2009, 21:07

Ja, ingen tvil om at dette er Bilen.

Hadde selv Mk. III med automat, og som du ser under er det fremdeles automat. Men FOR en automat.

Parkeringssensor er svært nyttig for oss som bor i bynære områder og parker i P-hus og i trange rom utenfor kjøpesentre. I vår Ghia X er det også innfellbare sidespeil. Nyttig i nevnte omgivelser det også.

Har sagt det før her på forumet men gjentar det gjerne: om jeg vant stort i Lotto er det ikke sikkert jeg ville skiftet bil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   6/12/2009, 12:58

Vi angrer på at vi ikke ventet på nye Toyota Avensis eller gikk for en nyere pent brukt BMW 5-serie i stedet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Campist
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 88
Registration date : 28.12.2008

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   6/12/2009, 19:11

hypnotic, ...og det er livets små artigheter. Jeg gikk fra en Avensis som det var ekstremt mye på verksted (-04) til først en -07 og så til en -09 (HHv MKIII og MK IV) Mondeo - så hittil har jeg sluppet unna feil. (og de samme med Yarisen -06 som nå er byttet inn i -09 Fiesta . Min kone var godt kjent på toyota versktedet, men har ennåikke hilst på kundemottakerenhos Ford :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.campist.info
tuva

Antall Innlegg : 17
Registration date : 01.09.2009

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   6/12/2009, 20:07

Jeg har hatt Mondeo MKIII og MKIV (har jeg lært meg at det heter nå...). Ingen slår Mondeoen på kjøreegenskaper. Kvaliteten var det dessverre så som så med. Vår 04 modell hadde oljelekkasje i motoren, feil på automatkassa, feil på div elektronkk det året vi hadde den. Vår 2007 modell hadde jeg ikke så mange månedene, da div feil meldte seg nokså raskt (den begynte å fuske, parkeringsvarmeren streiket, og varmeapparatet gikk "bananas"). Jeg kjøpte heldigvis begge bilene brukt, og valgte å selge dem igjen raskt - mens ny nybilgarantien fortsatt var intakt. Turte hvertfall ikke beholde bilene etter garantien gikk/går ut..
Jeg opplevde forøvrig at begge mine Mondeoer var nokså vanskelige å bli kvitt, på tross av bra utstyrspakke, stor dieselmotor (130 og 140 hester), stv og lav kilometerstand. Jeg fikk heldigvis meget gode priser da jeg kjøpte bilene. Annonserte dem til meget hyggelige priser da jeg skulle selge, men opplevde allikevel å måtte gå betydelig ned i pris for å bli kvitt dem.... Bruktmarkedet er nok forholdsvis mettet med Mondeoer. Det overrasket meg også at to forhandlere av andre merker ikke ville ha min 04 modell Mondeo i innbytte (i 2006). Til og med Ford (RS) ga meg et helt håpløst innbytte tilbud.

Nå kjører jeg den nye Avensisen. Mulig at den heller ikke blir feilfri (selv om jeg har erfaring med tre andre Toyotaer som har fungert topp). Valgte Avensis mye pga at den holder seg godt i pris, den er lett omsettbar, statistikken viser at det er lite tull med disse bilene (vet at de ikke er feilfrie, men de har i hvertfall statistikken på sin side..), servicene er rimelige, og Toyotaforhandlerne jeg har vært borti yter veldig god service (noe som vel også bekreftes av div kundeundersøkelser)

Men - Avensisen har ikke Mondeoens kjøreegenskaper. Likte også bedre setene i Mondeoen. Med "riktig" utstyrspakker er det få mellomklassebiler som slår Mondeo mht kombinasjon pris/utstyr. Mondeoen er også pen å se på. Interiøret på Mondeoen er imidlertid i overkant "tivolipreget", i hvertfall på Titanium. Synd at alternativet heter Ghia, og har "plasikktre" i stedet for "plastikkaluminium"...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 85
Registration date : 22.11.2009

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   6/12/2009, 22:21

tuva skrev:
Synd at alternativet heter Ghia, og har "plasikktre" i stedet for "plastikkaluminium"...

Den skjønte jeg ikke bortsett fra det med treinteriøret som jeg får skiftet til alu pga. feillevering. Mener du at Ghia betegnelsen har en negativ "klang"?

Det med gjenkjøpsverdi ble jeg faktisk advart mot, men nå er planen min å beholde bilen i minst 5-7 år og da jevner nok dette seg ut. Men selger man en relativt ny Mondeo kan det kanskje hende at man ser en litt høyere verditap enn f.eks. "kjedelige" Avensis.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tuva

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   6/12/2009, 22:42

"Den skjønte jeg ikke bortsett fra det med treinteriøret som jeg får skiftet til alu pga. feillevering. Mener du at Ghia betegnelsen har en negativ "klang"? "

Jeg liker nok Ghia bedre enn Titanium. Men det blir liksom litt feil når "treverket" er laget av plast som til gjengjeld glinser. "Aluminiumslooken" i Titanium syns jeg er alt for påtrengende. Trend er heller ikke noe alternativ, dessverre.

Er forøvrig helt enig i at Avensis er en kjedeligere, og mindre kjøreglad bil enn Mondeo. Hadde kvaliteten (beklager å måtte si det), annenhåndsverdien og forhandlerapparatet til Ford vært som Toyotas (+ at det hadde gått an å få et litt mer diskret interiør enn Titanium og Ghia (f.eks. et dusere dashbord) ville nok Mondeoen fortsatt ha vært en av mine favoritter.

En digresjon, men jeg eide forøvrig den nye utgaven av Citroen C5 stv noen måneder også, men holdt på å gå på veggen av 1,6 liters motor med 109 hester. Det ødela hele kjøreopplevelsen i en ellers veldig god bil.... Med ordentelig motor, og hydraulikk og automatgear blir den alt for dyr, spesielt med tanke på at verditapet heller ikke er av de beste - for å si det forsiktig...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   6/12/2009, 22:54

Alternativet til dei du har lista opp er Titanium S, som har svart pianolakk lik den som er ved girspak og handbrekk. Men reknar ikkje med dette heller er eit alternativ. Du får rive ut og lage skikkelig tredekor sjølv. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   6/12/2009, 23:02

tuva skrev:
"Den skjønte jeg ikke bortsett fra det med treinteriøret som jeg får skiftet til alu pga. feillevering. Mener du at Ghia betegnelsen har en negativ "klang"? "

Jeg liker nok Ghia bedre enn Titanium. Men det blir liksom litt feil når "treverket" er laget av plast som til gjengjeld glinser. "Aluminiumslooken" i Titanium syns jeg er alt for påtrengende. Trend er heller ikke noe alternativ, dessverre.

Er forøvrig helt enig i at Avensis er en kjedeligere, og mindre kjøreglad bil enn Mondeo. Hadde kvaliteten (beklager å måtte si det), annenhåndsverdien og forhandlerapparatet til Ford vært som Toyotas (+ at det hadde gått an å få et litt mer diskret interiør enn Titanium og Ghia (f.eks. et dusere dashbord) ville nok Mondeoen fortsatt ha vært en av mine favoritter.

En digresjon, men jeg eide forøvrig den nye utgaven av Citroen C5 stv noen måneder også, men holdt på å gå på veggen av 1,6 liters motor med 109 hester. Det ødela hele kjøreopplevelsen i en ellers veldig god bil.... Med ordentelig motor, og hydraulikk og automatgear blir den alt for dyr, spesielt med tanke på at verditapet heller ikke er av de beste - for å si det forsiktig...

Smak og behag er vanskelig å diskutere. Jeg har kjørt den "nye" Passaten, dvs. dagens modell, i nesten 4 år og var veldig fornøyd med kvaliteten og interiøret. Synes absolutt ikke Ford er mindre smakfullt. Selv ”treverket” ække sååå gæli – den er mye mørkere enn de glorete variantene man så tidligere – dette blir uansett skiftet på min bil til alu. Men igjen, dette er smak og behag. Smile

Den faktiske kvaliteten vet jeg ingenting om ennå. Den opplevde er jeg meget godt fornøyd med, men den også er jo relativt subjektiv.

Her i Larvik vil jeg nok ikke si at forhandler apparatet er bedre hos Toyota, i alle fall ikke hvis man skal stole på rykter og tilbakemeldinger fra enkelte og det gjør man jo… Wink

Så får vi se da etter noen år når bilen skal selges om Ford har klart å endre sitt litt frynsete renommé som henger igjen fra gamle dager. Dagens modeller ser i alle fall utvilsomt mye bedre rent designmessig. Og tester og salgsstatistikker viser at de hevder seg helt i teten. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   6/12/2009, 23:07

Inbreak skrev:
Alternativet til dei du har lista opp er Titanium S, som har svart pianolakk lik den som er ved girspak og handbrekk. Men reknar ikkje med dette heller er eit alternativ. Du får rive ut og lage skikkelig tredekor sjølv. Smile

HEHE Ja Tit S var vel den som stod øverst på ønskelista. Den er meget pen og oser kvalitet over hele linja. Æsj, jeg ække misunnelig på de som har slike i det hele tatt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
lif

Antall Innlegg : 6
Registration date : 28.09.2009

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   6/12/2009, 23:41

Fersk deltaker, men erfaren leser her...

Etter å ha kjørt Avensis 03 1.6 bensin (den første utgaven av den forrige versjonen) i 4-5 år, kjøpte jeg i høst en ny Mondeo (Kverneland Edition kampanjebil) med en viss dose sunn skepsis. Dette er første Ford etter 3xToyota (har fortsatt en Yaris 07) og en komfortabel, men irritabel Citroen Xantia. Har kun kjørt litt over 2000km, men så langt må jeg si meg meget fornøyd! Kjøreegenskaper, kjøreglede og komfort er bedre og plassen større, særlig med bakovervendte barneseter i baksetet. Det eneste jeg har klaget på/fått sjekket sålangt er avbalanseringen av vinterdekkene. Mondeoen har større motor og mye mer utstyr, så en direkte sammenligning er vel noe urettferdig. Avensisen fungerte bra i det daglige og startet alltid, men den var treg, tørst og hadde sine feil. Bl.a. en ABS sensor, en eller annen kontroller i motoren, lykter fremme pga. fukt/dugg. I tillegg fikk jeg byttet motorblokk samme dag som jeg signerte Mondeoen pga. høyt oljeforbruk (problem på denne modellen). Dette meste av dette fikk jeg dog dekket på garantien, og kundebehandlingen har stort sett alltid vært bra. Jeg har en kompis som er mekaniker hos Toyota og har nok fått litt ekstraservice, men generelt sett tror jeg Toyota scorer høyt på kundebehandling, kvalitet og service. Sålangt har jeg imidlertid bare positive erfaringer med Kverneland.

Valget stod denne gang til slutt mellom den nye Avensisen og Mondeo MKIV. Prøvekjørte begge flere ganger, men syntes Avensisen ble for sedat og lik den gamle. I tillegg synes jeg den nye Avensisen ser noe anspent og stresset ut , mens Mondeoen skiller seg litt ut. Tiden vil vise om valget var riktig... Toyota er trygt og Avensis holder seg veldig bra i pris og er lett å omsette, men den ble for meg litt kjedelig.

Forøvrig: En ting jeg har merket i det siste med Mondeoen og som jeg vil få sjekket, er at den drar litt ut til høyre, særlig under akselerasjon. Noen som har opplevd dette?

Til slutt en takk til alle som bidrar med sine erfaringer på dette forumet. Brukte noen timer her før jeg handlet bil:). Er nesten litt skuffet over at jeg ikke har funnet mer å klage på på bilen til nå.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tuva

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   7/12/2009, 08:44

Inbreak skrev:

Ser man det. Var ikke klar over at Titanium X ikke har aluminiumslook. Da kunne dette være et alternativ dersom jeg ikke hadde hatt så mange tullefeil på mine to forrige Mondeoer...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tuva

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   7/12/2009, 08:47

lif skrev:
Fersk deltaker, men erfaren leser her...

Forøvrig: En ting jeg har merket i det siste med Mondeoen og som jeg vil få sjekket, er at den drar litt ut til høyre, særlig under akselerasjon. Noen som har opplevd dette?

Hadde akkurat samme problemet på min 2007 modell. Ikke noe dramatisk, men den sporet litt. Syns det var litt rart da min 2004 modell gikk som på skinner. Jeg tenkte med en gang i retning dekkene, som hos meg (dessverre) var 18"...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   7/12/2009, 08:58

tuva skrev:
Inbreak skrev:

Ser man det. Var ikke klar over at Titanium X ikke har aluminiumslook. Da kunne dette være et alternativ dersom jeg ikke hadde hatt så mange tullefeil på mine to forrige Mondeoer...

Ikkje Titanium X, denne har alu, men Titanium S har svart pianolakk. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   7/12/2009, 16:41

Titanium X 2009: Synes det er freidig at påstå folk rotter seg sammen og syter.
Det må vel være lov å skrive noe om Mondeoen når man opplever noe negativt, om det så er bilen eller annet som kladder seg ifb. med det å eie bilen. Faktisk har folk fått sin sak igjennom pga. tilbakemeldinger fra medlemmene her.

HOJ: Regner med at du har trålet forumet, så du har vel også gjort deg en formening om bilen.
Hvis du er på jakt etter en bil som ser fantastisk ut og som kjører fantastisk er Mondeoen helt klart noe å satse på. Her får man også en del High-End utstyr til en rimelig penge som jeg ihvertfall har hatt mye glede av.
Interiørmessig er det vanskelig å råde noen når det kommer til det kosmetiske, siden smak er en håpløs diskusjon. Men av praktiske detaljer er det få ting jeg vil sette finger på. Av mine erfaringer ville jeg gjerne ha hatt integrerte koppholdere i steden for koppbrønnen. Her blir brusflasker i veien, spesielt for oss med manuell gir.
Gjenskinnet fra de krommet ringene fra luftedysene i sidespeilene, kan til tider være irriterende.

Mondeoen har oceaner av plass i sin klasse. Fikk selv erfare dette når jeg måtte bytte barnesete (9-18kg.) Klikket det rett inn i isofixfestene og forsatt rimelig god plass foran.
Vil også sterkt anbefale reservehjul i steden for rep.sett. Lite man får gjort med en flenge i dekket, annet enn å tilkalle asistanse. Og så får man med seg en jekk.
Hvis man velger automat synes jeg ACCen er et must, har dette systemet på min manuellgiret bil og synes det er utrolig deilig.

Til slutt så har man ikke noen garantier på feilfrie biler, uansett hvilket bilmerke man kjøper. Det som er avgjørende er fasen etterpå. Her har Ford desverre hatt forskjellig praksis på hvordan man løser/behandler klare garantisaker. Siden Mondeoen er forholdsvis ny model har de fleste garanti igjen. Hvis man skulle få feil på bilen vil man ikke lide noe økonomisk tap så lenge man har garanti, hvis ikke arbeidsgiver trekker deg i lønn fordi bilen må hentes og leveres i arbeidstiden.

Lykke til.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 665
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   7/12/2009, 17:58

pantherX skrev:
Titanium X 2009: Synes det er freidig at påstå folk rotter seg sammen og syter.
Det må vel være lov å skrive noe om Mondeoen når man opplever noe negativt, om det så er bilen eller annet som kladder seg ifb. med det å eie bilen. Faktisk har folk fått sin sak igjennom pga. tilbakemeldinger fra medlemmene her.

Det er helt ok og skrive om det negative, men sånn som noen av de mest aktive "syterne" her inne holder på syntes jeg ikke er greit.

Fordi 5-6stk her inne har hatt noen problemer med bilene sine så er det ikke dermed sagt at alle mondeone er sånn.
Man må faktisk tenke på at det kjører fler tusen andre mondeo-kunder rundt og er kjempefornøyd.

Lykke til med bilkjøpet om det blir ford eller ikke!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   7/12/2009, 18:56

Når en har kjøpt katta i sekken tre ganger på rad så føler en ikke akkurat noe behov for å pynte på sannheten. Forumet her er veldig nyttig for oss som klundrer. For det er brister i forklaringene fra forhandlerne OG Ford Norge.

La meg for eksempel ta dette med seteunderstellet:
Min forhandler Gardermoen Auto konstaterte slakk i fester, men sier dette er en helt vanlig feil og at de har byttet mange, men at feilen kommer tilbake og det er derfor biler de har byttet på en gang til. De vil derfor ikke gjøre utbedringer på vår bil. Så tar jeg en telefon til RS på Lillestrøm og får til svar at slakk i seteunderstellet er en ukjent problemstilling for dem. Hvordan er dette mulig? Hva fanken skal en da forholde seg til om man ikke har ett sted som dette å utveksle erfaringer i slik at man har noe å forankre egne erfaringer og inntrykk i?

Så klakkelyden i forstillingen som vissnok kun skal gjelde et fåtall biler. Vel, vi hadde det på MK4 nr 2 og nå nr 3. KingChaos som virker å være en som håndterer bilene til daglig skriver at de har solgt "noen hundre" MK4 og har hatt feil på to. Likevel skriver han også at fabrikken jobber med dette og at man avventer en endelig fix fra Ford før man gjør tiltak.
Logisk brist: OM det er SÅ FÅ biler som er berørt av denne feilen som det påstås så sier det meg at man IKKE skal behøve å vente på noen fiks fra Ford da det med STOR SANNSYNLIGHET vil løse seg om man byttet de delene det gjelder en gang.

Jo dårligere biler Ford lager og jo dårligere deres forhandlere behandler kundene sine, jo viktigere er det for oss som ikke når frem å utveksle erfaringer. Med andre ord, dette stedet er gull verdt, også for oss som har andre ting å bekymre oss om enn hvilke felger som er kulest.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?   

Til Toppen Go down

Lurer på å kjøpe ny mondeo - er det lurt?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Ønsker å kjøpe bilradio
» elektromotor til førersete mondeo
» Ønsker kjøpe bobil!
» vw boble motor