Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Antenne?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 83
Registration date : 22.11.2009

PosteTema: Antenne?   23/11/2009, 14:00

Ser at det er antenne på min nye Mondeo. Det synes jeg er en uting med tanke på at man fort kan glemme å ta den av ved autovask. På min gamle 2006 Passat var det ingen synlig piskantenne. Noen som vet om det er enkelt å bytte piskantenna med en man slipper å skru av for hver gang man skal vaske bilen i automater?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Antenne?   23/11/2009, 15:56

Ser at lignende tema har blitt diskutert tidligere, men det kan jo hende noe har skjedd siden sist...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Antenne?   25/11/2009, 07:11

Bytt den til en mindre pisk. Men seriøst, kjøre bilen i vaskeanlegg`?. Håper den ikke er Panther Black
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Antenne?   25/11/2009, 08:31

biggame skrev:
Bytt den til en mindre pisk. Men seriøst, kjøre bilen i vaskeanlegg`?. Håper den ikke er Panther Black

HEHE Problemet er at kona kan finne på å kjøre den i maskinen uten at jeg får greie på det... Og ja, den er pusekatt svart.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Antenne?   25/11/2009, 09:49

He, he....da vet jeg hva du kan bruke pisken til ....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Antenne?   25/11/2009, 11:50

Den gangen jeg bestilte bilen, fikk jeg beskjed om at man fikk "haifinne" hvis man bestilte stor navi. Men det viste seg ikke å stemme.
Må innrømme at den var ett stort irritasjonsmoment. Hadde ett ønske om å flytte antennen bak.
Tok kontakt med flere bilstereobutikker. Her fikk jeg forskjellige svar. Problemer senere ved skjøting av kabler, dårligere radioforbindelse, navi.mottaker og få det gamle hullet lappet så det så ordentlig ut. Men teknisk sett kunne de få det til..De nevnte også en pris på ca. 2500-3000.- for hele jobben
Var veldig oppsatt på å få fjernet "pisken" men pga. av alle mot....har jeg bare akseptert den. Vurderte også en kortere antenne, men den ville ikke gjøre noe fra eller til utseendemessig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Antenne?   25/11/2009, 12:06

biggame skrev:
He, he....da vet jeg hva du kan bruke pisken til ....

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Antenne?   25/11/2009, 13:02

pantherX skrev:
Den gangen jeg bestilte bilen, fikk jeg beskjed om at man fikk "haifinne" hvis man bestilte stor navi. Men det viste seg ikke å stemme.
Må innrømme at den var ett stort irritasjonsmoment. Hadde ett ønske om å flytte antennen bak.
Tok kontakt med flere bilstereobutikker. Her fikk jeg forskjellige svar. Problemer senere ved skjøting av kabler, dårligere radioforbindelse, navi.mottaker og få det gamle hullet lappet så det så ordentlig ut. Men teknisk sett kunne de få det til..De nevnte også en pris på ca. 2500-3000.- for hele jobben
Var veldig oppsatt på å få fjernet "pisken" men pga. av alle mot....har jeg bare akseptert den. Vurderte også en kortere antenne, men den ville ikke gjøre noe fra eller til utseendemessig.

Ja det er rart med det når man først er hengt opp i noe... Men 2-3 lapper for ny antenne - det gidder jeg ikke å betale.

Enig at utseendemessig blir det vel ikke så stor forskjell med kort eller lang antenne, men det kan utgjøre forskjell på himmel og helvete hvis børsten tar den.

Ellers er jeg veldig fornøyd med bilen så langt! Men noen små ting irriterer meg - selvsagt! Her er min foreløpig liste:

1) Mappenavn som er lange i USB modus, blir klippet for korte slik at hvis jeg har en mappe som heter "The Blue Aeroplanes - Swagger" og en til fra samme band, men et annet album, ser jeg bare "The Blue Aeroplanes". Selv på stor navi skjermen skjer dette. Det betyr at jeg må gjette meg til hvilket album jeg skal klikke meg inn på. Dette skjer altså via en usb minnepenn. Mulig det skjer noe annet via iPod. Skal teste senere i dag...

2) Tlf navn/nummer søk er en plage. På converse+ tar det evigheter å bla seg frem til f.eks. et navn som begynner T. Greit nok, for jeg har jo stor navi... men den gang ei. Her får jeg opp muligheten til å søke på T og vips kommer alle som begynner på T, men når man har 40 som begynner på T, vel da er man nesten like langt. Hva med at søkefeltet kunne gi meg muligheten til å taste minst 2 tegn før den søker da??? Dette er basic søkemuligheter på tilsvarende enheter i dag. Burde absolutt ikke være slik anno 2009.

3) Jentene i baksetet klager på at det ikke kommer varmluft i dysene bak?! Det kommer brennhet luft i dysene foran, men bak er det mer som en mellomting av friskluft og rom temp.

4) Kommer ikke på noe akkurat nå.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Antenne?   26/11/2009, 07:09

1. Lytt bare til musikk så som U2, Aha, Kent, UB40 osv så blir det plass til Album navn også.
2. Kvitt deg med venner som begynner på T. Sjekk navnene på folk du treffer før du blir venner med de.
3. Lei inn han fra Espen Askeladd og de gode hjelperne.-du vet han med 7 somre i magan.

Spøk til side.

1. Du kan vel velge visning ved å trykke på "info" knappen?. På min Sony enhet Kan jeg velge enten å få artist, album, låt + flere samvisninger.
2. Har samme problem selv, (ikke med T men med andre bokstaver. Vet jeg burde legge inn voice command slik at man kan ringe de opp via VC. Da slipper man blaing.
3. Tror alle er litt skuffet over dysene i B-stolpene. Greit nok med kald luft om sommeren, men den varme lufta når tydelighvis ikke helt bak. De er imidlertidig supre til å holde dugg unna bakrutene
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Antenne?   26/11/2009, 09:32

1) OK.
2) Men hva med Tittentei, Terminator og TandeP da???
3) Takk for tipset!

Revolver:

1) "info knapp"? Du mener at jeg muligens har en slik knapp da du har en annen enhet enn Sony? Ja for stor navi er vel Blaupunkt eller?

2) T var bare et eksempel. HEHE Men du skjønner poenget. Og jeg er klar over dette vc, men der er det vel begrensninger på antall?!

3) Mener du seriøst at det ikke kommer varmluft til de bak??? Det er jo en skandale! Merkelig at de ikke har fikset dette.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium Æks
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 61
Registration date : 23.09.2009

PosteTema: Re: Antenne?   26/11/2009, 09:46

Joda, det kommer varmluft ut dysen i B-stolpene. I allefall på min bil...
Vet ikke hvor lang tid det tar men har kjennt etter at selve dysen og området rundt er varmere en resten av interiøret etter en "liten" kjøretur eller etter at webastoen har stått på en morgen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Antenne?   26/11/2009, 11:28

Kommer nok litt lunk, men i overføringen går det nok litt varme tapt. Spesielt når bilen er grisekald vil mye av varmen gå med til å varme opp selve kanalene til B-stolpen.

Har egentlig ikke sjekket så grundig, men skal sette meg bak med varme på fullt og kjenne etter. Kanskje greit før jeg uttaler meg. Har jo kjent på dysene men fra forsetet.

VC på navn mener jeg ikke ligger i bilens opplegg men snarere på telefonen. Vet ikke om det er noen begresninger der. Man kan også lese inn nummeret til dama "Phone", "Dial Number"- xxxxxxx, og så "dial" (blir som oftest oppfattet som "five" eller "nine") merkelig nok ringer det ut når du sier "help" etter å ha listet opp telefonnummrene
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Antenne?   

Til Toppen Go down

Antenne?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Masse bmw deler, Turbo osv:)