Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Varmeaparat - temperatur - 28*C eller HI ?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 65
Registration date : 08.10.2007

PosteTema: Re: Varmeaparat - temperatur - 28*C eller HI ?   4/12/2009, 22:44

Har en gammel Scorpio fra 1985,den blir faktisk mye fortere varm i kupeen enn Mondeoen fra 2007.Det er varmeapparatet sitt det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KingChaos
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 89
Registration date : 02.11.2009

PosteTema: Re: Varmeaparat - temperatur - 28*C eller HI ?   4/12/2009, 23:27

Scorpio bensin antar jeg???
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Campist
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 88
Registration date : 28.12.2008

PosteTema: Re: Varmeaparat - temperatur - 28*C eller HI ?   4/12/2009, 23:41

KnutB,
Beklager at jeg var litt treig her inne :-)

1. Jeg bestilte dieselvarmeren til min -07 med dieselvarmeren fra fabrikk, men det ble montert lokalt. Det er en relativt stor jobb, noen timer på verksted. Men jeg understreker at det var en MKIII. Og sette bygde på den dieselvarmeren som var i bilen fra fabrikk.

2. Tror ikke jeg helt skjønner den tre punkts konklusjonen din. Min Mondeo har PTY varmer - eller hva det heter - og den virker alltid når det er behov, så lenge du ber om varme gjennom gradeinnstillingen. Slik står det i bruksanvisningen som følger bilen.
Altså det elektriske varmeelmentet varmer opp luften inn til kupeen. Warm up innstillingen gjør ikke annet enn å gi maks varme, sende luften til defrosting av rutene pluss å slå på varmetråder foran og bak.

Slik er det på min bil - og den ble registrert i Køln med spesifikasjoner beregnet på Tyskland (hvilket er stort sett likt med her, bortsett fra at den ikke har lyktespylere - så nå har jeg endelig spylevæsken lenge!)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.campist.info
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Varmeaparat - temperatur - 28*C eller HI ?   5/12/2009, 10:50

Ifølge svigerfar, som har jobba med Ford i over 30 år, har ein ny Focus han har no dårligare klima enn ein Mondeo MK3 han hadde før det, og den igjen hadde dårligare klima enn ein MK2 han hadde før det igjen. Virkelig fin utvikling må eg sei.

Har og lest fleire her som har fått sjekka dårlig fungerande klimaanlegg, og diagnose har vore for lite drivgass. Eg har krevd dette sjekka, men det var ikkje aktuelt, for dette får ikkje verkstedet betalt for av Ford. Fin politikk gitt.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Varmeaparat - temperatur - 28*C eller HI ?   6/12/2009, 09:13

Spørs om ikke svigefar har sirkulasjonsproblemer selv og alltid fryser?. Hadde en 2,3 Granada V6 som pumpet ut varmluft som er kjernekraftverk, men den var sykt tørst. Jo mer effektiv en motor er dess mindre overskuddsvarme les: varme til kupeen. Hjelper ikke med digert varmeapparatregister når dette kjøler ned motoren som igjen må kompasere med mer drivstoff fordi den tregere kommer opp i driftstemp. Tror ikke bilene hadde klart avgasskravene. Forstår alikevel ikke at varmapparatet er så dårlig som du sier etter 3 fokuser (riktignok bensin). Diesel utgaven med varmer er jo heitere en Tone Damli Aaberge.
Husk også at drivgassen til klimaanlegget har endret seg siden Mondeo Mk1, der miljøvennlig drivgass ikke alltid er forenelig med god effekt. Flere ting her som spiller inn..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KingChaos
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 89
Registration date : 02.11.2009

PosteTema: Re: Varmeaparat - temperatur - 28*C eller HI ?   12/12/2009, 15:57

biggame skrev:
Spørs om ikke svigefar har sirkulasjonsproblemer selv og alltid fryser?.

Diesel utgaven med varmer er jo heitere en Tone Damli Aaberge.

Kanskje svigerfar skal ta med seg Tone Damli Aaberge på tur. Da fryser han nok ikke....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Varmeaparat - temperatur - 28*C eller HI ?   

Til Toppen Go down

Varmeaparat - temperatur - 28*C eller HI ?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» ØK: Poletta eller lignende vogn
» Elektromotor m/gear eller kun gear
» 4x114,3 16" eller 17" felger kjøpes.
» Sommerdekk, gateslicks og racingslicks
» Dekk størrelsa å anna info om dekk