Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ghia merke

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 83
Registration date : 22.11.2009

PosteTema: Re: Ghia merke   24/11/2009, 11:02

Da er bilen MIN!!!!

Og for en bil!!! Dessverre fikk jeg ikke tid til å kjøre annet enn til jobben, men det var mer enn nok til å konstatere at denne bilen er helt fantastisk! Gleder meg som en unge til å få prøvekjørt den skikkelig i kveld.

Men det er en ting jeg stusset litt over, sannsynligvis fordi jeg har missforstått, men jeg trodde den fabrikkmonterte kupe-/motorvarmeren hadde også fjernstyring?! Eller er dette en opsjon, eventuelt noe 3dje parts leverandører kan levere?

Og setene var jo helt fantastiske. Jeg også synes det er rart ikke flere går for dette. Jeg hadde sportsseter og delskinn på min gamle Passat, men disse er jo mye bedre!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Ghia merke   24/11/2009, 11:45

GRATULERER!!! Nydelig bil å kjøre? Fjernstyring av kupe-motrvarmer er en morsom sak!! Det har vært spørsmål om det før og ford svarer at det betyr at den kan styres fra rattet!! Så alt du gjør fra rattet er fjernstyring! Fjernkontroll kan ikke leveres, det er en tråd om dette . skal se om jeg finner den.
ja. setene er veldig gode, jeg må si at jeg fatter ikke at folk ikke velger skinn når prisen er 1500 i tillegg. det er nesten så jeg påstår at det må være feil pris.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Ghia merke   24/11/2009, 11:51

<table border=0 cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%"><tr><td></TD>
<td class=post-options vAlign=top noWrap></TD></TR>
<tr><td class=hr colSpan=2>
</TD></TR>
<tr><td colSpan=2>Hei,

Tenkte det kunne være greit å rydde litt opp her og gi dere korrekt informasjon.

Det har vært 2 typer motor/kupévarmer tilgjenglig til Mondeo og S-Max. En er en såkalt kjørevarmer hvor den aktiveres automatisk når det er under en viss temperatur ute. Den andre typen er den som tidligere er omtalt i prislistene som motor/kupévarmer parkeringsvarmer med tidsur (og fjernkontroll). Med fjernkontroll så var det ment at den kunne fjernstyres fra rattet. Den vil derfor ikke leveres med fjernkontroll, siden dette ikke er teknisk mulig for øyeblikket. Webasto som er leverandør av parkeringsvarmeren arbeider med utviklingen av fjernkontroll for Mondeo, men det er ikke satt noen dato for lansering av denne funksjonen.

Mvh/
Asgeir Nordeng
Ford Motor Norge

</TD></TR></TABLE>

http://www.norwegianmondeoclub.com/motor-f3/dieselvarmer-t322.htm
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Ghia merke   24/11/2009, 12:43

Vet ikke når skinnseter ble en oppsjon på Tit X mot ett tillegg.
Når jeg bestilte var dette kun mulig på Ghiaen. Dette kan være en årsak til at det er få Tit X med skinnseter.
Hadde det vært mulig den gangen, ville jeg absolut gått for skinnseter.

Ang. din levering av bil, synes jeg det er helt utrolig at de har bommet så grovt.

Men du virker happy.. så gratulerer med ny bil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ghia merke   24/11/2009, 12:44

tdci skrev:

Hei,

Tenkte det kunne være greit å rydde litt opp her og gi dere korrekt informasjon.

Det har vært 2 typer motor/kupévarmer tilgjenglig til Mondeo og S-Max. En er en såkalt kjørevarmer hvor den aktiveres automatisk når det er under en viss temperatur ute. Den andre typen er den som tidligere er omtalt i prislistene som motor/kupévarmer parkeringsvarmer med tidsur (og fjernkontroll). Med fjernkontroll så var det ment at den kunne fjernstyres fra rattet. Den vil derfor ikke leveres med fjernkontroll, siden dette ikke er teknisk mulig for øyeblikket. Webasto som er leverandør av parkeringsvarmeren arbeider med utviklingen av fjernkontroll for Mondeo, men det er ikke satt noen dato for lansering av denne funksjonen.

Mvh/
Asgeir Nordeng
Ford Motor Norge

Problemet med det innlegget du ref til, er at den er straks 2 år gammel... men takk for linken uansett.

Noe må vel ha skjedd her siden sist? Har forsøkt å lese x antall innlegg, men er ikke noe særlig klokere hva fjernkontroll angår. Å kalle rattbetjent styring for "fjernkontroll" er vel å missbruke begrepet synes jeg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ghia merke   24/11/2009, 12:48

pantherX skrev:
Vet ikke når skinnseter ble en oppsjon på Tit X mot ett tillegg.
Når jeg bestilte var dette kun mulig på Ghiaen. Dette kan være en årsak til at det er få Tit X med skinnseter.
Hadde det vært mulig den gangen, ville jeg absolut gått for skinnseter.

Ang. din levering av bil, synes jeg det er helt utrolig at de har bommet så grovt.

Men du virker happy.. så gratulerer med ny bil.

Takk!

Helt enig! Her har det virkelig vært sviktende rutiner hos Ford eller forhandler. Har forsøkt meg på en deal som jeg tror skal være greit for dem å svelge....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium Æks
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 61
Registration date : 23.09.2009

PosteTema: Re: Ghia merke   24/11/2009, 14:43

Når det gjelder skinnseter kontra delskinn evt stoff er vel dette en smaksak.

Jeg personlig valgte bort Ghia til fordel for Tit X kun pga av at Ghia ikke var levert med delskinn.

Jeg ønsker absolutt ikke seter i helskinn.
Skjønner ikke helt hvorfor skinn skulle gi bedre komfort enn stoff/delskinn?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ghia merke   24/11/2009, 14:55

Titanium Æks skrev:

Jeg personlig valgte bort Ghia til fordel for Tit X kun pga av at Ghia ikke var levert med delskinn.

Jepp, som du sa - dette er en smaksak.

Men jo mer skinn jo bedre. Bilen blir jo mer verdt!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Ghia merke   24/11/2009, 17:46

Heilskinn til TitX kom tilgjengelig på prislista som kom 29. januar i år. Min bil vart bestilt etter denne prislista, etter å ha lagt på vent litt pga. venting på USB. Eg vart ikkje obs på at heilskinn hadde komt før bilen var produsert, så det vart ikkje heilskinn på meg då. Sad
Grunnen til at det er så billig på TitX er at delskinn/alcantara som er standard kostar 15500 som eigen opsjon for andre modellar. Same pris som heilskinn på andre modellar enn TitX. Så strengt tatt burde det ikkje vore pristillegg på TitX om ein heller ville ha heilskinn.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Ghia merke   24/11/2009, 18:17

krl69 skrev:
tdci skrev:

<table border=0 cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%"><tr><td align=left></TD>
<td class=post-options vAlign=top noWrap align=left></TD></TR>
<tr><td class=hr colSpan=2 align=left></TD></TR>
<tr><td colSpan=2 align=left>Hei,

Mvh/
Asgeir Nordeng
Ford Motor Norge

</TD></TR></TABLE>

Problemet med det innlegget du ref til, er at den er straks 2 år gammel... men takk for linken uansett.

Noe må vel ha skjedd her siden sist? Har forsøkt å lese x antall innlegg, men er ikke noe særlig klokere hva fjernkontroll angår. Å kalle rattbetjent styring for "fjernkontroll" er vel å missbruke begrepet synes jeg.

jada, linken er 2 år, men det er ikke nytt om dette. det er jo direkte latterlig å kalle rattstyrt for fjern kontroll . Forresten , er skinn på dørene dine også? de kalte det skinn interiør for 2 år siden, skinn på seter, dører og midtkonsollen.

Sist endret av tdci den 24/11/2009, 18:32, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Ghia merke   24/11/2009, 18:20

Inbreak skrev:
Heilskinn til TitX kom tilgjengelig på prislista som kom 29. januar i år. Min bil vart bestilt etter denne prislista, etter å ha lagt på vent litt pga. venting på USB. Eg vart ikkje obs på at heilskinn hadde komt før bilen var produsert, så det vart ikkje heilskinn på meg då. Sad
Grunnen til at det er så billig på TitX er at delskinn/alcantara som er standard kostar 15500 som eigen opsjon for andre modellar. Same pris som heilskinn på andre modellar enn TitX. Så strengt tatt burde det ikkje vore pristillegg på TitX om ein heller ville ha heilskinn.
javel , da forstår jeg bedre. når jeg kjøpte ghia påsto faktisk selgeren at tit x setene var semsket skinn!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Ghia merke   24/11/2009, 18:22

Titanium Æks skrev:

smak og behag, jeg synes det er noe eget med skinn. setene i ghia uten x var ikke i delskinn, bare stoff?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 139
Registration date : 19.04.2010

PosteTema: Re: Ghia merke   19/4/2010, 18:50

tdci skrev:
rattet i ghia er skinn, setene i ghia er bedre synes jeg, det er ikke så mye side støtte for rumpa, tit synes jeg nesten var å kjøre med "skjørt". altså at lårene ble "låst" ned til knea. de andre tinga er like. særlig side lyset når du svinger er fint.

Smaken er som baken bounce
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Ghia merke   19/4/2010, 19:02

tdci skrev:
GRATULERER!!! Nydelig bil å kjøre? Fjernstyring av kupe-motrvarmer er en morsom sak!! Det har vært spørsmål om det før og ford svarer at det betyr at den kan styres fra rattet!! Så alt du gjør fra rattet er fjernstyring! Fjernkontroll kan ikke leveres, det er en tråd om dette . skal se om jeg finner den.
ja. setene er veldig gode, jeg må si at jeg fatter ikke at folk ikke velger skinn når prisen er 1500 i tillegg. det er nesten så jeg påstår at det må være feil pris.

Velgte delskinn fordi jeg blir så klam i ryggen og rompa om sommeren når jeg kjører med helskinn og det blir veldig varmt hvis bilen står i solen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Ghia merke   19/4/2010, 21:46

krl69 skrev:
Var i dag søndag og tittet på min nye Mondeo som blir levert fra forhandler til tirsdag. Fikk derfor kun tittet inn via vinduene...

Bestilte Titanium X og med avansert DVD-navi med touch.

Men jeg la merke til at bilen hadde Ghia merker på sidene??! Noen som har en forklaring på det?

Og i tillegg synes jeg ikke navi'n så ut som en 7" skjerm. Noen som har et bilde av sin tilsvarende navi løsning?!

Hilsen en utålmodig sjel.

Her er en Avansert navi..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Ghia merke   Today at 03:57

Til Toppen Go down

Ghia merke
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-