Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ghia merke

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 83
Registration date : 22.11.2009

PosteTema: Ghia merke   22/11/2009, 17:20

Var i dag søndag og tittet på min nye Mondeo som blir levert fra forhandler til tirsdag. Fikk derfor kun tittet inn via vinduene...

Bestilte Titanium X og med avansert DVD-navi med touch.

Men jeg la merke til at bilen hadde Ghia merker på sidene??! Noen som har en forklaring på det?

Og i tillegg synes jeg ikke navi'n så ut som en 7" skjerm. Noen som har et bilde av sin tilsvarende navi løsning?!

Hilsen en utålmodig sjel.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Ghia merke   22/11/2009, 19:10

Var eg deg ville eg rett og slett falle til ro med at det ikkje er din bil du har sett. Smile
Vil anta det som VELDIG merkelig at dei klarer å feillevere ein TitX mot ein Ghia.
Lykke til med ny bil. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ghia merke   22/11/2009, 19:26

Inbreak skrev:
Var eg deg ville eg rett og slett falle til ro med at det ikkje er din bil du har sett. Smile
Vil anta det som VELDIG merkelig at dei klarer å feillevere ein TitX mot ein Ghia.
Lykke til med ny bil. Smile

Problemet er vel at kombinasjonen av alt det jeg så på bilen stemmer overrens med det jeg har bestilt. Men hva skiller en Ghia fra TitaniumX på det ytre? Kan det være at dem rett og slett har oppgradert en Ghia?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Ghia merke   22/11/2009, 22:08

ghia x har annen grill, mye penere, og ghia merker . ellers er de like utvendig. inni er det andre instrumener, converse er ekstrautstyr , det er skinnseter og annen fasong på setene,, ellers lik tit.x
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ghia merke   22/11/2009, 23:52

tdci skrev:
ghia x har annen grill, mye penere, og ghia merker . ellers er de like utvendig. inni er det andre instrumener, converse er ekstrautstyr , det er skinnseter og annen fasong på setene,, ellers lik tit.x

Grillen ser litt annerledes ut ja. Har sjekket noen bilder. Ser ut som Ghia har en krommet list rundt den nederste grillen?

Ellers ser dem ganske identiske ut bortsett fra ekstra stor bakspoiler på TitX, men det var det faktisk på "min" selvom det var en Ghia. Lurer på om jeg bestilte det som ekstra eller om det er std. på TitX?

Innvendig så det ut som delskinn. Er det slik at Ghia har helskinn som std?

Ellers la jeg merke til tredekoren som jeg IKKE er særlig tilhenger av. Håper det er noe som kan byttes. Hvis så, kan jeg sikkert leve med at de leverer Ghia X istedet for TitX. Converse+ skal følge med i en av pakkene jeg bestilte, så det meste av "dupeditter" er på plass(håper jeg).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 08:06

KRL

Ikke vær for glad og aksepter slik uten videre, selv om du kanskje synes Ghia X er helt ok. Ser ut som om du har fått liten Navi i stedet for stor. Ønsker Ford at du alikevel tar bilen selv om den er helt feil i forhold til bestillingen må det koste dem noe. Foreslå først omlevering og at de skal dekke dine kostnader i vente på nye bil. Her kan du sikkert få gjort noe med pris evt få med 3 års gratis service........her er det muligheter
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 09:16

biggame skrev:
KRL

Ikke vær for glad og aksepter slik uten videre, selv om du kanskje synes Ghia X er helt ok. Ser ut som om du har fått liten Navi i stedet for stor. Ønsker Ford at du alikevel tar bilen selv om den er helt feil i forhold til bestillingen må det koste dem noe. Foreslå først omlevering og at de skal dekke dine kostnader i vente på nye bil. Her kan du sikkert få gjort noe med pris evt få med 3 års gratis service........her er det muligheter

Enig! Dette skal svi for dem. HEHE Men seriøst så er det helt håpløst hvis så har skjedd. Håper selvsagt at det meste er på plass, men er fortsatt ikke 100% sikker om jeg har alle detaljene rundt hva som mangler eller er forskjellig fra TitX. Finnes det en liste annet enn ekstrautstyr lista? Og hva med bilder hvor begge er presentert side-by-side?!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 10:44

last ned brosjyre fra ford.no Da kan du i ro og mak sjekke ut forskjellene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 11:13

Nå ble min mistanke bekreftet.
De har altså klart å bestille GhiaX i stedet for TitX. Forskjellen slik jeg ser det, er tredekor og helskinn. Ellers lovte selgeren at den skulle være identisk med TitX. Og det er mulig de klarer å skifte dekoren til alu.
Er det da andre ”ufordeler” med GhiaX modellen vs. TitX?
Converse+ er en del av pakka og de har også klart å levere avansert navi. + usb osv.

Men jeg fant disse forskjellene:

Blått glass på TitX. Er det viktig?
” Halogen, polykarbonat, steinsprutsikre frontlys, sidelys, tåkelys bak, ryggelys, høytmontert bremselys” i GhiaX. Har ikke TitX disse detaljene?
Skinnratt i TitX. Hva har GhiaX? Plastikk?
Sportsseter i TitX. Hvor viktig er det i en diesel med 120hk… ;-)

Kai
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 11:46

rattet i ghia er skinn, setene i ghia er bedre synes jeg, det er ikke så mye side støtte for rumpa, tit synes jeg nesten var å kjøre med "skjørt". altså at lårene ble "låst" ned til knea. de andre tinga er like. særlig side lyset når du svinger er fint.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 11:53

Nå fikk jeg bekreftet at de skifter dekoren i fronten. I dørene var selgeren litt mer usikker pga. skinn kontra delskinn problematikk.

Da gjenstår vel egentlig bare fargen på glass. Blått vs. grønt?

Jeg kan leve med dette her hvis alt ellers stemmer. Men det store spørsmålet blir kanskje når man skal selge bilen - vil Ghia betegnelsen gi dårligere assosiasjoner enn TitX?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 12:07

jeg har valgt ghia i utgangspunktet pga skinn setene og at jeg synes bilen-grillen er penere, jeg liker heller ikke converse instrumentene. brukt verdi? det er veldig mange tit biler, blant folk går ghia for å være toppmodellen, ghia er innarbeiedet gjennom mange år,så selv om tit er like fin går ghia for å være mere eksklusiv. Og tit for å være mer sportslig. så med tit er du en blant mange på en bruktliste, med ghia skiller du deg ut og det er kanskje lettere å treffe en kunde som er villig til se på-kjøpe bilen din. uansett, GRATULERER med ny bil!
ps. dørene skinn/delskinn , hva med mener du med det?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 12:13

tdci skrev:
jeg har valgt ghia i utgangspunktet pga skinn setene og at jeg synes bilen-grillen er penere, jeg liker heller ikke converse instrumentene. brukt verdi? det er veldig mange tit biler, blant folk går ghia for å være toppmodellen, ghia er innarbeiedet gjennom mange år,så selv om tit er like fin går ghia for å være mere eksklusiv. Og tit for å være mer sportslig. så med tit er du en blant mange på en bruktliste, med ghia skiller du deg ut og det er kanskje lettere å treffe en kunde som er villig til se på-kjøpe bilen din. uansett, GRATULERER med ny bil!
ps. dørene skinn/delskinn , hva med mener du med det?

Takk for et godt svar!

Og til spørsmålet ditt: iflg selger kunne det by på problemer å bytte dekorlistene i dørene i en GhiaX med helskinn til alu dekor pga. at man kanskje måtte bytte hele dørplata. Han var absolutt ikke sikker...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 12:23

ok, det treverket i ghia er det eneste jeg kunne tenkt meg annerledes. Å bytte ut grillen synes jeg er "sprøtt". men smak og behag. MEN!! Tenk deg nøye om og ta deg god tid før du bestemmer deg, jeg vet av egen erfaring ,på andre områder, at hvis dette ikke er det du egentlig vil ha så kan du angre i ettertid. Så selv om bilen står og venter så ha is i magen og gå en stille runde for og med deg selv, om dette er det du vil ha!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 12:37

tdci skrev:
ok, det treverket i ghia er det eneste jeg kunne tenkt meg annerledes. Å bytte ut grillen synes jeg er "sprøtt". men smak og behag. MEN!! Tenk deg nøye om og ta deg god tid før du bestemmer deg, jeg vet av egen erfaring ,på andre områder, at hvis dette ikke er det du egentlig vil ha så kan du angre i ettertid. Så selv om bilen står og venter så ha is i magen og gå en stille runde for og med deg selv, om dette er det du vil ha!

Neida, jeg skal ikke be de bytte ut grillen. Jeg mente innvendig frontdekor(rundt navi osv). ;-)

Problemet er vel mer at jeg ikke vet 100% hva jeg vil, men blir mer og mer overbevist om at forskjellene mellom disse bilene er på et flisespikker nivå og da spes. ettersom mange særegne detaljer blir utjevnet. :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 12:46

Ja, forskjellene er små når du har fått de tingene du vil ha, converse og navi. kjøper du titx så koster skinnseter 15500 ekstra, så du får mye for pengene. åkke såm, lykke til med valget! På min bil har det vært noe småfeil, men etter 40,000km er det fortsatt slik at en sitter å smiler når en kjenner kjøreegenskapende og komforten, rett og slett kjøreglede!! vi har også en v 50, 06 mod. og det et hav av forskjell på komfort og opplevd kvalitet. v 50n kostet 345000 i 06 og mondeo 400000 i 08.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 13:10

Høres bra ut!

En ting jeg har lurt på ang. kupé-/motorvarmeren - om sommeren, kan den benyttes til å kjøle ned kupén? Mulig jeg må ta dette under riktig forum tema. ;-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 13:31

krl69 skrev:
Høres bra ut!

En ting jeg har lurt på ang. kupé-/motorvarmeren - om sommeren, kan den benyttes til å kjøle ned kupén? Mulig jeg må ta dette under riktig forum tema. ;-)
Jeg forstår ikke helt hva du mener, Kupe-motorvarmeren er en diesel brenner som går på tidsinnstilling før start og under kjøring avhengig av motortemp om vinteren. dette er innstillinger som du kan endre på. biler uten brenner har el tilleggsvarmer som varmer med en gang bilen starter. om sommeren er det klima annlegget som sørger for kjøling.
Ps, du mener kanskje om kupe-motorvarmeren kan brukes til kjøling før du starter, slik at du kommer til kald bil om sommeren?? I tilfelle er svaret nei.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 13:35

tdci skrev:
krl69 skrev:
Høres bra ut!

Jeg forstår ikke helt hva du mener, Kupe-motorvarmeren er en diesel brenner som går på tidsinnstilling før start og under kjøring avhengig av motortemp om vinteren. dette er innstillinger som du kan endre på. biler uten brenner har el tilleggsvarmer som varmer med en gang bilen starter. om sommeren er det klima annlegget som sørger for kjøling.
Ps, du mener kanskje om kupe-motorvarmeren kan brukes til kjøling før du starter, slik at du kommer til kald bil om sommeren?? I tilfelle er svaret nei.

Det siste du skrev var det jeg tenkte på ja. :-) og jeg fikk svar... dumt det da.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 13:38

ok. da må jeg jobbe litt! Lykke til med valget ditt!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 13:43

Jobbe???

Takk for alle svar - de har virkelig vært til god hjelp!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 20:18

Dei fleste forskjellane er vel lista opp allereide:

• hovedforskjellen er vel interiør og eksteriørdetaljane for henholdsvis ghia(x) og titanium(x)
  • forskjellige felgar
  • forskjellige seter
  • titx har blåtona glas, converse+ og adaptive halogenfrontlys
  • ghiax har i staden elektrisk førarsete og speglar med minne
  • ghiax har skinnseter, mens titx har alcantara delskinn. På titx kostar derimot oppgradering til heilskinn berre 1500,- og ikkje 15500,- som nevnt lenger oppe.

Så spørst det selvfølgelig kva du har bestilt av ekstrautstyr som eventuelt reduserar forskjellen igjen. Omlevering av bilen vil vel strengt tatt koste forhandlaren ein del, så det er vel berre rett og rimelig å kunne kreve å få ein del av denne kostnaden som rabatt for "tort og svie", og eventuelt prisforskjell mellom den bilen du har bestilt, og den du får, og prisen går i din disfavør.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krl69
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 20:26

Inbreak skrev:
Dei fleste forskjellane er vel lista opp allereide:

• hovedforskjellen er vel interiør og eksteriørdetaljane for henholdsvis ghia(x) og titanium(x)
  • forskjellige felgar
  • forskjellige seter
  • titx har blåtona glas, converse+ og adaptive halogenfrontlys
  • ghiax har i staden elektrisk førarsete og speglar med minne
  • ghiax har skinnseter, mens titx har alcantara delskinn. På titx kostar derimot oppgradering til heilskinn berre 1500,- og ikkje 15500,- som nevnt lenger oppe.

Så spørst det selvfølgelig kva du har bestilt av ekstrautstyr som eventuelt reduserar forskjellen igjen. Omlevering av bilen vil vel strengt tatt koste forhandlaren ein del, så det er vel berre rett og rimelig å kunne kreve å få ein del av denne kostnaden som rabatt for "tort og svie", og eventuelt prisforskjell mellom den bilen du har bestilt, og den du får, og prisen går i din disfavør.

Alt annet er iflg. forhandler inkl, slik at vi sitter igjen med skinnseter, andre felger (smak og behag og ikke prisforskjell?), annen front (smak og behag og ingen prisforskjell?), blå kontra grønne glass (vet ikke hva som utgjør en eventuell prisforskjell?)

Og da er jo poenget om jeg kan forlange noe som helst når forskjellene mer eller mindre er visket ut?!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 21:48

Du kan slå kontrakta i bordet og forlange den bilen du har bestilt, noke som vil koste forhandlar ein del. Skal du då alternativt ta bilen som forhandlar har bestilt feil, er det berre rett og rimelig å kunne kreve i alle fall ein del av den sparte kostnaden for forhandlar som prisavslag. Dette er ein situasjon å utnytte til det fulle, og eventuelt få billigare bil. Smile Om forskjellane er minimale har ingenting med saka å gjere. Forhandlar har heller ingenting han skulle ha sagt om du velger å rive kontrakta i 2. Forhandlar har drite på draget, verken meir eller mindre.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Ghia merke   23/11/2009, 23:10

Jeg så på ford bygg din bil. du har rett, 1500 kr for skinn på titx. på ghia 15500kr .Da jeg handlet valgte jeg ghia x pakke til samme pris og fikk med noe mere. men jeg synes det er veldig rart at ikke flere velger skinn. når jeg er innom ford bemerker de hvor fine skinnsetene er og at det er få som har det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Ghia merke   

Til Toppen Go down

Ghia merke
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Husky, noe å ha?
» Bakdemper, valg av merke.