Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Dieselvarmer

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
mannemann

Antall Innlegg : 11
Registration date : 10.02.2010

PosteTema: Re: Dieselvarmer   12/2/2010, 20:41

KnutB skrev:
Hmmm.... Min fungerer perfekt. Selv når det har vært under -20. Bilen har vært isfri og hatt ok vame inne. Riktig nok ikke like varm som Saaben jeg hadde for noen år siden, men helt ok. Har siste SW.
Kan det ha noe å gjøre med at du har så rå 175hk motor? :-)
Jeg kjøpte et bra inne/ute digitalt thermometer i dag som viser max/min. Satte det i bilen i dag så får jeg se i morgen hvaslags differanse varmeren har prestert inne mot ute. Skal gå til bilen presist når varmeren skal ha den klar. Blir spennende. Håper nesten at det er noe galt for da kan det fikses, om det ikke er noe galt så er varmeren bare dårlig ... 
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   13/2/2010, 12:08

Jeg brukte også digitale termometer, 2 stk, samt et vanlig kviksølv termometer.
Plassert det ene inne i bilen på lokket av oppbevaringsrommet mellom forsetene. Målte -19 ute og +5 inne i bilen rett etter varmeren stoppet.
Den andre sto på dashbordet, her ble det +14. Det er vel naturlig siden varmen stiger og den sto nær dysene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mannemann

PosteTema: Re: Dieselvarmer   13/2/2010, 14:33

pantherX skrev:
Plassert det ene inne i bilen på lokket av oppbevaringsrommet mellom forsetene. Målte -19 ute og +5 inne i bilen rett etter varmeren stoppet.
Den andre sto på dashbordet, her ble det +14. Det er vel naturlig siden varmen stiger og den sto nær dysene.
Leste av mitt digital thermometer i dag rett etter at varmeren stoppet: Ute: -7.5, Inne -3.8, kvikksølv inne -4, Fra Converse+ Motortemp 51C, Batteri 13.9v. Etter at jeg startet bilen gikk motortemperaturen ned til 39C og klatret til 41C innen 10 minutter.
Her må det vel være noe galt? 
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Dieselvarmer   13/2/2010, 16:35

mannemann skrev:
pantherX skrev:
Leste av mitt digital thermometer i dag rett etter at varmeren stoppet: Ute: -7.5, Inne -3.8, kvikksølv inne -4, Fra Converse+ Motortemp 51C, Batteri 13.9v. Etter at jeg startet bilen gikk motortemperaturen ned til 39C og klatret til 41C innen 10 minutter.

Noke er i alle fall riv ruskande gale med kupetemperaturen. Du kunne jo også tatt deg ein køyretur etter ein slik syklus, for å sjekke korleis motortemeraturen utviklar seg etter du begynner å køyre. Berre å la bilen stå på tomgang gir ikkje nevneverdig temperarut i motoren i kulden.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Dieselvarmer   13/2/2010, 18:24

Inbreak skrev:
mannemann skrev:
pantherX skrev:

Noke er i alle fall riv ruskande gale med kupetemperaturen. Du kunne jo også tatt deg ein køyretur etter ein slik syklus, for å sjekke korleis motortemeraturen utviklar seg etter du begynner å køyre. Berre å la bilen stå på tomgang gir ikkje nevneverdig temperarut i motoren i kulden.
lar du bilen gå på tomgang så starter jo brenneren på nytt, så det har absolutt noe for seg. da blir den god og varm. Smile Hvis brenneren er i orden !
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mannemann

PosteTema: Re: Dieselvarmer   14/3/2010, 12:40

Da kom bilen akkurat fra verkstedet. Der ble APU (?) oppgradert til nyeste software som kom forrige uke.
Umiddelbart mener jeg at jeg kan merke en forbedring. Det blåser varmere og mer ut av varmeapparatet.
Desverre så er det ikke like kaldt som da jeg startet testingen av dette så jeg vet vel ikke sikkert før neste vinter.
Ford selv mener at denne oppdateringen burde få mer futt i anlegget 
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
psv021

Antall Innlegg : 13
Registration date : 05.08.2010

PosteTema: Re: Dieselvarmer   5/8/2010, 16:27

Interessant å høre at også andre har problemer med "active now". Hos meg funker den bare unntaksvis. I vinter måtte jeg kaldstarte bilen når det var på det kaldeste (under 20 kalde). Aldri hørt verre lyder fra en motor før, det hadde den garantert ikke godt av. Men da hadde jeg forsøkt "active now" i 10 minutter uten hell.

På timer fungerte varmeren imidlertid utmerket i vinter. Bilen var varm og god til oppgitt tidspunkt, uansett hvor kaldt det var.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Dieselvarmer   

Til Toppen Go down

Dieselvarmer
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2