Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Temperatur måler mondeo 04

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
powertom

Antall Innlegg : 11
Registration date : 26.10.2009

PosteTema: Temperatur måler mondeo 04   26/10/2009, 22:23

Hei Har vært på ford og klaget på svingene temp måler. De kom med et skriv fra ford om at det sitter to følere på 04 mod min. En foran og en bak motoren. De har sagt hele tiden at den skal være sånn, Men nå har de fått et skriv fra ford. De har bestillt den nye føler og skal bytte den. Håper den blir i orden. Håper de som sliter også med dette. kan få nytte av dette. Mvh Tom
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tiger

Antall Innlegg : 7
Registration date : 05.08.2009

PosteTema: Re: Temperatur måler mondeo 04   29/10/2009, 23:17

Heisan, har akuratt det samme problemet med min 04 mod TDCI. Temp. måler svinger fra bunn til normal temperatur uansett kjøreforhold.
Jeg fikk byttet termostat uten at det løste noe som helst, annet en at lommeboken ble noe lapper slankere...

Fint om du kunne supplert litt hvilke følere det her er snakk om...Jeg hørte med Ford i Stavanger, og de hadde ikke hørt noe om dette, og sa at motor temp på min bil er helt OK. Men at temp på motor skal svinge med +/- 30 grader er jo ikke bra....
Hvis det kun er et giver problem så er jo det bra.

Har også et problem med Webasto Diesel tillegsvarmeren, ved at den ikke tenner før det er rundt 0 grader. Iht. manualen så skal den tenne ved temperaturer under 7+!
Hadde nylig service på denne, uten at det ble bedre. Ble anbefalt å bytte temp. føler som sitter ved panser/front. Men har pr. nu enda ikke gjort dette. Noen som har noen erfaringer med dette?

Har også nå merket at lakken begynner å flasse av inne i dørene, i selve plate skjøtene.... Samt at takrailsene korrigerer i sammenføyningene....
Går dette på lakk/rust garantien?

Mvh
Thomas
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 667
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Temperatur måler mondeo 04   30/10/2009, 08:52

Tempføleren til varmeren er ikke noe problem å bytte, dette er noe du kan gjøre selv. Tror ikke jeg brukte mer en 5min på min 03 mondeo.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
powertom

Antall Innlegg : 11
Registration date : 26.10.2009

PosteTema: Re: Temperatur måler mondeo 04   30/10/2009, 10:07

Hei. all garanti går på om du har hatt bilen på ford sevice hele tiden. webastoen min går kunn når det er under 4+. den skal være sånn i følge ford. de sa også at temp måleren min skulle være sånn som du sier. men det er ikke riktig mener jeg. de er veldig sånn at de skal ha riktig. vi får se hvordan den blir etter verksted turen..Mvh Tom.B
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Temperatur måler mondeo 04   

Til Toppen Go down

Temperatur måler mondeo 04
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» elektromotor til førersete mondeo