Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

problemer med diesel varmer.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
AvInnlegg
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   10/1/2011, 13:12

Var og skulle reparere noe på a/c anlegget på en 2001 mod. Det lakk grønn olje av bilen, og a/c fungerte ikke. jeg fikk bilen igjen, og a/c virket, men da jeg parkerte hjemme drypper det olje. Jeg kjørte ut igjen for å forhøre meg, men dette var ikke noe å bry seg om. Det kunne nok dryppe litt nå når den akkurat hadde fått service. Det de hadde gjort på verksted var vanlig service på a/c pluss feilsøking i a/c Modulen inne i bilen. Betalte rett rundt 4000,- for rep. Det gikk ikke lange tiden før a/c var død igjen. Gikk da til Mathiesen bil (Røhne & selmer Bergen). Der konstaterte de lekasje på en slange pluss sprekk i radiatoren til a/c. Etter rep høs Mathiesen funket alt normalt til jeg solgte bilen. Føler at Kverneland bil i fjøsangerveien har alt for mange kunder, og har det alt for travelt når man kommer for å spørre om saker og ting. Har aldri tid, og må snakke med alt mulig av folk som egentlig ikke har greie på det du spør om. Har fått mye bedre oppfølging hos Kverneland Åsane. Der må de bare få mekanikerne til å få litt mer "finger spitz gefulen" for å få siste prikk over i'en.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RuneT

Antall Innlegg : 40
Registration date : 18.05.2010

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   10/1/2011, 21:14

Har ein 2010mod Mondeo Trend med converse+ der skjermen ikkje virker når det er kaldt. Ford har bestilt ny skjerm til meg, og den skal byttes på Torsdag. Har eg da mulighet for å få fjernkontroll på park.varmeren? Dei skulle forsikre seg om at eg fekk den nyeste skjermen, med oppdaterte programvare.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 108
Registration date : 28.05.2010

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   11/1/2011, 13:17

Freistande å bruka Åsane i framtida. Synd dei ligg så ukurant til når ein bur på Landås..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
baldrick

Antall Innlegg : 27
Registration date : 11.10.2010

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   8/2/2011, 22:47

biggame skrev:
Hm.....Nytt batteri fikk jeg på 40K service da jeg ba om at det skulle sjekkes. Nice!
Nylig begynte brenneren å ryke kraftig når den gikk i gang. RS Lillestrøm mente ny glødeplugg, sil ++ skulle fikse biffen. Satte inn bilen hos RS Økern og meldinga var at det bytter helle brenneren. Fine!. Kjøretur i -5 og supertreg oppvarming av motor. Tilbake igjen til RS. Kunne ikke finne noen feil alt i skjønneste orden iflg Ford. Satte på park varmer skulle ut senere. Kom til en kald bil. Ringte RS som ikke kunne skjønne noen ting.
I dette tilfellet starter varmeren på Active Now men ikke på programmering. HVa skjer?

Dette var tilfelle hos meg også (dvs activate now fungere men ikke timer), men pga også annet problem ble hele styrehjernen på bilen byttet og nå i etterkant har parkvarmer fungert.

Det er en svakhet/feil på endel styreenheter (ihvertfall 2007-2008 modeller) som kan forårsake diverse el.feil, bl.a. ikke fungerende timer på webasto, store problem med hovedlys mm.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kim

Antall Innlegg : 5
Registration date : 22.07.2009

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   13/2/2011, 12:58

Jeg har opplevd samme sak flere ganger.
Fant ut noe:
Slo av alt som trakk strøm: Exenonlys, varmapparat, radio osv. Da kunne jeg starte webastoen umiddelbart. Virker som det er lagt inn et minimumskrav for gjenværende strømnivå på batteriet for at dette skal virke.
Men dersom batteriet er toppladet, uansett hvor kaldt det er ute, så kommer den bestandig på første forsøk (jeg har defa batteriladder, og har testet dette).
Batteriet er iflg instruksjonsboka 80 ampher-timer, så dette skal være mer enn nok for vanlig skikk og bruk. Mange andre bilmerker med tilsvarende utstyr har svakere batterier.
Mener derfor at oppgradering på software bør gjøres, for å få bort dette problemet. F. eks senke grensen for aksept til å ikke kunne starte varmeren umiddelbart...

Titanium S.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   16/2/2011, 23:11

Nå skjer det endelig noe. Etter 90 dager med bil inn og ut av verksted grunnet varmer som ikke fungerer (gjør selvføgelig det på Ford) ble det avtalt "stormøte" på Ford sjappa. Spesialist på bil elektro fra FMN møtte opp og tok i mot bilen. En nydelig Ghia med alt utstyr stod til min disp i mellomtiden. Frytken var stor for at de ikke skulle finne noe men rett før jeg pakket sammen på jobben kom det en telefon. De hadde funnet 2 feil En på selve tenner til Webastoen og en feil med drivstofftilførselen (trakk falsk luft). Puh, helt ok å endelig bli trodd.
Mekanikeren tar med bilen hjem og gjør en morgenstart for å se at alt er ok. Hyggelig fyr fra FMN forresten, ba om å høre min opplevelse og lyttet nøye før han dro fram PC'n , kabler og interface utstyr.
Totalt 7 ggr inne med påfølgende fravær fra jobben, ikke fungerende varmer i 3 av de kaldeste månedene på lenge, og et produkt som har vært ubrukelig. Føler jeg burde få en kompensasjon for alt hassel med dette og tapt inntekt. Noen forslag?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 661
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   17/2/2011, 06:23

Var det K. lindstad fra ford?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   17/2/2011, 08:14

Jupp
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   17/2/2011, 08:16

BTW, han burde forøvrig blitt klonet og fått fast jobb på samtlige Ford verksteder. Langt på vei ble det innrømmet at lokal kompetanse ikke strakk til.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   17/2/2011, 09:22

Erstatning for tapt arbeidstid burde jo berre vere rett og rimelig.
Og strengt tatt har jo motoren fått unødvendig ekstra slitasje i kulden.
Krev gratis neste service kanskje? Eller dei neste 2-3 for den del? Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   11/3/2011, 12:02

Klager fra flere er nå sendt inn akkumulert til fabrikken iflg FMN. De sier at lokal progranvare ikke er mulig men de skal teste med en evt lengre kjøretid for å se hvordan dette påvirker strømforbruket. Etter påske en gang er det en prognose for tilbakemelding på om det er mulig å få til en lengre kjøretid på Webastoen.

Ang. Active Now. Helt klart en sammeheng mellom batetrispenning og start av varmeren. Om man skrur av alt som bruker strøm når tenningen er på starter Active now lettere. Har foreslått at man kan programmere varmeren utenfor tenning nivå 2 for å unngå at hovedlys og alt annet står på under startforsøk varmer. Så får man se da....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   12/3/2011, 12:54

biggame skrev:
Klager fra flere er nå sendt inn akkumulert til fabrikken iflg FMN. De sier at lokal progranvare ikke er mulig men de skal teste med en evt lengre kjøretid for å se hvordan dette påvirker strømforbruket. Etter påske en gang er det en prognose for tilbakemelding på om det er mulig å få til en lengre kjøretid på Webastoen.

Ang. Active Now. Helt klart en sammeheng mellom batetrispenning og start av varmeren. Om man skrur av alt som bruker strøm når tenningen er på starter Active now lettere. Har foreslått at man kan programmere varmeren utenfor tenning nivå 2 for å unngå at hovedlys og alt annet står på under startforsøk varmer. Så får man se da....

Active Now fungerar ikkje på min uansett kva eg gjer. Sjølv om alt som kan slåast av er av, ingen forskjell. Men programmerar eg den til å vere varm innen ein halvtime i staden, startar den umiddelbart.
Programmering utanfor nivå 2 hjelper jo berre på bil med nøkkelstart. Nøkkelfri er enten av eller på. Det første som burde vore mulig er å kunne programmere varmaren med bilen i park eller nøytral. Latterlig å først måtte stoppe bilen for så å slå på tenninga igjen og programmere. Programmeringa kunne for den del vore ein liten ekstern klokkeliknandfe modul i staden også, og Active Now kunne vore ein eigen knapp på rattet eller i midtkonsollen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   12/3/2011, 14:05

Tror dere ford kunne laget et system der vi kan programere Parkeringsvarmeren mens motoren enda går, som inbreak her nevner?? Det hadde jo vært det beste. Skjønner ikke hvorfor det ikke skal kunne virke slik. Sette bilen i park eller fri, stille inn parkvarmer, for så å slå av motoren.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
madmax
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 116
Registration date : 01.03.2008

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   12/3/2011, 18:45

Frankeren skrev:
Tror dere ford kunne laget et system der vi kan programere Parkeringsvarmeren mens motoren enda går, som inbreak her nevner?? Det hadde jo vært det beste. Skjønner ikke hvorfor det ikke skal kunne virke slik. Sette bilen i park eller fri, stille inn parkvarmer, for så å slå av motoren.
ENIG!! cheers
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
enigma

Antall Innlegg : 13
Registration date : 30.11.2010

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   16/11/2011, 18:44

Biggame: fant du noen løsning for at den ryker noe usaklig mye? har en 05 mondeo, med dieselvarmer som ikke kan aktiveres, den fyres igang samtidlig som man starter bilen slik at den blir fortere varm.
Men nå ryker den såpass mye at det ser ut som om SWAT skal rykke inn. Er kritthvit røyk og MASSE av den, faktisk så ille at den siver inn i bilen om jeg står stille med dører og vinduer stengt.

Noen som vet noe som helst om dette problemet?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Anderwin
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 143
Registration date : 17.06.2011

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   16/11/2011, 19:50

@frankern:

Alle Kverneland er bare surr. En kompis av meg ringte Kverneland også spurte om bilen han sin hadde registerkjede, den hadde det men var bra å få byttet den på en hvis km stand. Ringer igjen Ford også får du høre at den ikke skal skiftes, selvsagt skal ikke den tingen skiftes en hvis KM avstand. Men de prøvde bare å få penger ut av min kompis.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.retro1.no
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   17/11/2011, 08:06

enigma skrev:
Biggame: fant du noen løsning for at den ryker noe usaklig mye? har en 05 mondeo, med dieselvarmer som ikke kan aktiveres, den fyres igang samtidlig som man starter bilen slik at den blir fortere varm.
Men nå ryker den såpass mye at det ser ut som om SWAT skal rykke inn. Er kritthvit røyk og MASSE av den, faktisk så ille at den siver inn i bilen om jeg står stille med dører og vinduer stengt.

Noen som vet noe som helst om dette problemet?

Webasto eller Eber spiller mindre rolle. Tykk hvit røyk tyder på uforbrent diesel. Varmeren må på service. Det blir vel snakk om å bytte tennpugg og rensing av sil. Riktig mengde drivstoff og riktig antenning er avgjørende.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
enigma

Antall Innlegg : 13
Registration date : 30.11.2010

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   17/11/2011, 14:39

tusen takk for svar biggame!

Var innom ford i dag, service av varmeren (skifting av filter og tennplugg) kommer på 7000 kr. Men det var ikke usannsynlig at varmeren kun brenner av seg selv og at røyken kom av at den ikke har fått brenne lenge nok.

Så satser på at den ikke trenger service
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: problemer med diesel varmer.   

Til Toppen Go down

problemer med diesel varmer.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 7 av 7Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 Similar topics
-
» Treng et diesel panser fra en Ascona B..nån som har??.
» Bygge om K2500 pickup fra diesel til bensin
» GSX 1100 EF 1984 lade problemer
» Påvise vann i diesel
» hvilken diesel motor burde man velge.. i en Volvo 240