Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Bobler i "aluminiumen"

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 56
Registration date : 05.12.2007

PosteTema: Bobler i "aluminiumen"   18/9/2009, 22:57

Vel overstått sommer, godtfolk!

Har fått små bobler i enkelte brytere i konsollen, som for eksempel på trykk-knappene hvor man senker/øker hastigheten for viften. Har avansert navigasjon, og disse bryterne sitter til venstre under displayet for navien.

Som kjent er det ikke mye aluminium i instrumentpanelet, men et eller annet som ligner, og som muligens er limt på knotter og brytere etc.

I sommer oppdaget jeg at det som ligner aluminium på enkelte knapper i konsollen har begynt å "boble". Muligens kan det tilskrives noen timer i solen hvor bilen har blitt meget varm innvendig, og hvor solen har stått rett på i tillegg. Ikke lett å se med en gang, men det er nokså skjemmende når man først ser det.

Vil selvsagt bytte ut knappene i henhold til garantibestemmelser, men dog virker det noe simpelt at slikt oppstår. Noen som har samme opplevelse?

For øvrig vil jeg si følgende om min bil: Jeg er særedeles fornøyd med tralla. Ingen knirkelyder, lekker ikke diesel når jeg tanker, ingen lampe som indikerer for lite olje når oljenivået likevel er normalt, ingen ulyder i lydanlegget - med andre ord fungerer alt som det skal etter 14.000 km. Rett og slett - det er en bil som står til forventningene.

Og jeg må legge til: All kontakt med RS Ensjø hvor jeg har kjøpt bilen er upåklagelig. Kan omtrent ikke kjøre forbi uten at jeg blir vinket inn til kaffe og is av selger.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
AN

Antall Innlegg : 20
Registration date : 25.03.2009

PosteTema: Re: Bobler i "aluminiumen"   22/9/2009, 20:59

Hei, ingen bobler her, men toppdekselet på girspaken (den blanke med girene markert på) datt av etter at bilen stod en dag i sola i sommer. Har den stort sett i garasje, og det har ikke vært nevneverdig med sol i sommer, men dette skjedde på en av de få fine dagene vi hadde i slutten av juni. Fikk det limt på igjen, men det var en liten tankevekker, virker som det var festet med post-it lim.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Merkling

Antall Innlegg : 38
Registration date : 05.03.2008

PosteTema: Re: Bobler i "aluminiumen"   22/9/2009, 23:30

Pyntelista som er på dashbordet (den sølvfarga) holder på å løsne i min bil...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Bobler i "aluminiumen"   27/12/2009, 19:54

Knappene i midtkonsollen til setevarmen er i ferd med å falme og miste sølvfargen her.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Bobler i "aluminiumen"   

Til Toppen Go down

Bobler i "aluminiumen"
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hilux "Tacoma" 85 mod.
» "Luftfiltersokker" ønskes