Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

DAB-radio

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Erling
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53
Registration date : 21.09.2007

PosteTema: DAB-radio   23/9/2007, 21:25

Jeg har brukt DAB-radio et par år, egenhendig montert, i min gamle Citroen og er meget godt fornøyd med kanalutvalg, lyd og mottaksforhold. Kommer jeg ut i periferien er det dårligere med DAB, men da svitsjer jo radioen over til FM.

Jeg ønsker altså DAB i min nye Ford Mondeo som jeg forhåpentligvis får levert neste vår. Bilbutikken skulle sjekke hvordan det lar seg gjøre og kostnadene. Hvis det ikke blir fint og passer inn i dash-bordet kan det jo hende jeg ikke vil ha det likevel. Er det noen som har erfaring med DAB i Ford Mondeo ?

Er det flere med meg som har tenkt slik at FM kanskje har havnet på skraphaugen lenge før bilen er moden for skraphaugen ?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: DAB-radio   24/9/2007, 21:02

I følge min selger vil DAB radio komme som opsjon på vårparten 2008. Jeg er usikker på muligheten for å koble en DAB enhet til det eksisterende anlegget, men vi får håpe at Ford har spesifisert anlegget slik at det er mulig. Jeg har selv en Blaupunkt DAB radio. Den er grei så lenge man er i dekningsområdet, men det er jo foreløpig ganske begrenset. Jeg har inntrykk av at andre land ikke er like hypp på DAB konseptet. Tviler på at FM forsvinner med det første. Bare se hvor lang tid man brukte for å gåover fra analoge til digitale signaler for TV. Det har virkelig vært en lang diskusjon med mange utsettelser.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

DAB-radio
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ønsker å kjøpe bilradio
» Auksjon: Dusjkabinett